Odwiedza nas 160 gości oraz 0 użytkowników.

Aktualności

W związku z realizacją projektu „Czas na ekonomię. Poszukiwanie i testowanie nowych możliwości podniesienia poziomu samofinansowania instytucji ekonomii społecznej w oparciu o model PRR.” Fundacja SYNAPSIS (www.synapsis.waw.pl ) poszukuje pracownika na stanowisko specjalisty ds. marketingu i sprzedaży. Projekt realizowany będzie do 28 II 2013 r.

Miejsce pracy: Przedsiębiorstwo Społeczne Pracownia Rzeczy Różnych (PRR), Wilcza Góra, gmina Lesznowola (codzienny dojazd na trasie Warszawa – PRR – Warszawa autobusem dla pracowników PRR) Więcej o PRR: www.rzeczyrozne.pl

Projekt (realizowany do II 2013 r.) w ramach Priorytetu VII „Promocja integracji społecznej”, Działanie 7.2 „Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej”, Poddziałanie 7.2.2 „Wsparcie ekonomii społecznej”.

Wymagania:

  • wykształcenie kierunkowe
  • doświadczenie w marketingu i/lub sprzedaży
  • umiejętność obsługi sklepu internetowego
  • prawo jazdy kat B
  • umiejętność pracy w zespole
  • łatwość nawiązywania i podtrzymywania kontaktów
  • bardzo dobra organizacja pracy
  • kreatywność, dynamizm w działaniu, przedsiębiorczość
  • mile widziana umiejętność prowadzenia negocjacji.

Zadania:

  • współpraca z dostawcami i klientami
  • sprawna obsługa bieżących zamówień
  • zarządzanie i aktualizacja strony internetowej i sklepu internetowego
  • monitorowanie i analiza danych rynkowych i opłacalności sprzedaży
  • współpraca przy planowaniu, organizacja i obsługa akcji marketingowych wspierających sprzedaż oraz analiza ich efektywności
  • organizacja i udział w targach i konferencjach
  • współpraca z agencjami reklamowymi
  • współtworzenie katalogów produktów i broszur informacyjnych
  • bieżące raportowanie przełożonym z wykonywania powierzonych obowiązków
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez inicjowanie działań marketingowych, PR 
  •  
 Oferujemy:
  • zatrudnienie etatowe
  • ciekawą i odpowiedzialna pracę w młodym, dynamicznym zespole
  • możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego w jedynym w Polsce przedsiębiorstwie społecznym, zatrudniającym dorosłe osoby z autyzmem
  • możliwość wdrożenia indywidualnych pomysłów i rozwiązań w ramach procedur firmy
  • pracę w największej i jednej z najprężniej działających w Polsce organizacji zajmującej się problematyką autyzmu

Prosimy o nadsyłanie zgłoszeń do 30 kwietnia 2011 r. na adres:  j.jozefowicz@synapsis.waw.pl. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. W temacie maila prosimy wpisać „Rekrutacja_marketing_imię i nazwisko” Prosimy o umieszczenie w aplikacjach klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych rozumieniu Ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r. w celach związanych z rekrutacją.”

W związku z realizacją projektu „Czas na ekonomię. Poszukiwanie i testowanie nowych możliwości podniesienia poziomu samofinansowania instytucji ekonomii społecznej w oparciu o model PRR.” Fundacja SYNAPSIS poszukuje pracownika na stanowisko specjalisty ds. kontaktów z partnerami i poszukiwania nowych rynków zbytu.

Miejsce pracy: Fundacja SYNAPSIS, ul. Ondraszka 3, Warszawa. Więcej o Fundacji: www.synapsis.org.pl

Projekt (realizowany do II 2013 r.) w ramach Priorytetu VII „Promocja integracji społecznej”, Działanie 7.2 „Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej”, Poddziałanie 7.2.2 „Wsparcie ekonomii społecznej”.

Wymagania:

  • wykształcenie kierunkowe
  • doświadczenie w marketingu i/lub w kontaktach z klientami
  • zainteresowanie ekonomią, łączeniem biznesu z misją społeczną
  • orientacja w rynku zbytu produktów, oferowanych lub potencjalnie oferowanych przez PRR (www.rzeczyrozne.pl)
  • czynne prawo jazdy kat. B
  • umiejętność pracy w zespole
  • łatwość nawiązywania i podtrzymywania kontaktów
  • bardzo dobra organizacja pracy
  • kreatywność, dynamizm w działaniu, przedsiębiorczość
  • język angielski w stopniu umożliwiającym kontakty z klientami zagranicznymi

Zadania:

  •            poszukiwanie nowych rynków zbytu i źródeł finansowania
  •            monitorowanie i analiza ekonomiczna danych rynkowych i wyników sprzedaży
  •            pozyskiwanie nowych klientów i monitorowanie kontaktów
  •            śledzenie trendów rynkowych i tworzenie koncepcji rozwojowych i strategicznych
  •            planowanie, organizacja i obsługa akcji marketingowych wspierających sprzedaż oraz analiza ich efektywności
  •            organizacja i udział w targach i konferencjach
  •            współpraca z agencjami reklamowymi
  •            bieżące raportowanie przełożonym z wykonywania powierzonych obowiązków
  •            budowanie pozytywnego wizerunku firmy poprzez inicjowanie działań marketingowych, PR
  •            współtworzenie katalogów produktów i broszur informacyjnych

Oferujemy:

  • zatrudnienie etatowe
  • ciekawą i odpowiedzialna pracę w młodym, dynamicznym zespole
  • możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego w jedynym w Polsce przedsiębiorstwie społecznym, zatrudniającym dorosłe osoby z autyzmem
  • możliwość wdrożenia indywidualnych pomysłów i rozwiązań w ramach procedur firmy
  • pracę w największej i jednej z najprężniej działających w Polsce organizacji pozarządowej, zajmującej się problematyką autyzmu

Prosimy o nadsyłanie zgłoszeń do 30 kwietnia 2011 r. na adres:  j.jozefowicz@synapsis.waw.pl. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. W temacie maila prosimy wpisać „Rekrutacja_biznes_imię i nazwisko” Prosimy o umieszczenie w aplikacjach klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych rozumieniu Ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r. w celach związanych z rekrutacją.”

W związku z realizacją projektu „Czas na ekonomię. Poszukiwanie i testowanie nowych możliwości podniesienia poziomu samofinansowania instytucji ekonomii społecznej w oparciu o model PRR.” Fundacja SYNAPSIS poszukuje pracownika na stanowisko instruktora pracowni wykonującej pomoce terapeutyczne.

Miejsce pracy: Przedsiębiorstwo Społeczne Pracownia Rzeczy Różnych (PRR), Wilcza Góra, gmina Lesznowola (codzienny dojazd na trasie Warszawa – PRR – Warszawa autobusem dla pracowników PRR) Więcej o PRR: www.rzeczyrozne.pl

Projekt (realizowany do II 2013 r.) w ramach Priorytetu VII „Promocja integracji społecznej”, Działanie 7.2 „Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej”, Poddziałanie 7.2.2 „Wsparcie ekonomii społecznej”.

Podstawowe obowiązki instruktora pracowni wykonującej pomoce terapeutyczne:

  • projektowanie i wykonywanie pomocy terapeutycznych i edukacyjnych z  dostosowaniem technologii produkcji do możliwości osób z autyzmem;
  • organizacja i prowadzenie zajęć warsztatowych dla pracowników z autyzmem i Zespołem Aspergera;
  • prowadzenie dokumentacji pracowni i zajęć;
  • kompletowanie i uzupełnienie wyposażenia pracowni;
  • realizacja i monitorowanie zleceń wykonywanych w pracowni;
  • dostosowanie przestrzeni pracowni do potrzeb pracowników z autyzmem;
  • poszukiwanie i uczenie nowych technik pracy w zakresie prowadzonych zajęć, podnoszenie kompetencji pracowniczych u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera;
  • znajomość i stosowanie się do procedur wewnętrznych;
  • pełnienie dyżurów transportowych;
  • udział w obozach i wycieczkach organizowanych dla dorosłych osób z autyzmem;
  • udział w superwizjach grupowych organizowanych przez „Pracownię”;

Wymagania:

  • wykształcenie lub uprawnienia i doświadczenie w: pracy stolarskiej, wzornictwie użytkowym, rzemieślnictwie, rękodziele, terapii zajęciowej lub produkcji;
  • umiejętność planowania i organizowania małych linii produkcyjnych;
  • zdolności w przekazywaniu wiedzy i umiejętności;
  • otwartość na nowe metody pracy i specyficzne potrzeby osób z autyzmem;
  • umiejętność pracy w zespole;
  • kreatywność;
  • umiejętność realizowania własnych i cudzych projektów;

Oferujemy:

  • umowę o pracę w wymiarze ½ etatu;
  • dowóz do miejsca pracy (autokar pracowniczy dowożący pracowników do Wilczej Góry);
  • możliwość pracy w pierwszym w Polsce miejscu zatrudniającym osoby z autyzmem;
  • możliwość realizowania własnych pomysłów;

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie CV i listu motywacyjnego na adres:. Zastrzegamy sobie prawo do odpowiedzi na wybrane oferty.

Prosimy o nadsyłanie zgłoszeń do 30 kwietnia 2011 r. na adres:  monika.szczepanska@rzeczyrozne.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. W temacie maila prosimy wpisać „Rekrutacja_instruktor_imię i nazwisko” Prosimy o umieszczenie w aplikacjach klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych rozumieniu Ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r. w celach związanych z rekrutacją.”

Prosimy o załączenie do aplikacji klauzuli: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy, przez Pracownię Rzeczy Różnych SYNAPSIS, dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 o Ochronie Danych Osobowych Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z póź. zm.)".

W związku z realizacją projektu „Czas na ekonomię. Poszukiwanie i testowanie nowych możliwości podniesienia poziomu samofinansowania instytucji ekonomii społecznej w oparciu o model PRR.” Fundacja SYNAPSIS poszukuje pracownika na stanowisko asystenta projektu.

Miejsce pracy: Przedsiębiorstwo Społeczne Pracownia Rzeczy Różnych (PRR), Wilcza Góra, gmina Lesznowola (codzienny dojazd na trasie Warszawa – PRR – Warszawa autobusem dla pracowników PRR) Więcej o PRR: www.rzeczyrozne.pl

Projekt (realizowany do II 2013 r.) w ramach Priorytetu VII „Promocja integracji społecznej”, Działanie 7.2 „Przeciwdziałanie wykluczeniu i wzmocnienie sektora ekonomii społecznej”, Poddziałanie 7.2.2 „Wsparcie ekonomii społecznej”.

Wymagania:

  • wykształcenie wyższe;
  • doświadczenie w projektach z POKL;
  • biegła obsługa pakietu MS Office;
  • odpowiedzialności, umiejętności pracy zespole;
  • bardzo dobra organizacja pracy;
  • zdolności komunikacyjne;
  • asertywność, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych.

Mile widziane:

  • zainteresowanie ekonomią społeczną i łączeniem biznesu z misją społeczną;
    doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.

Zadania:

  • organizacja pracy biura projektu w PRR;
  • koordynacja płynnej realizacji projektu i jego spójności ze strukturami i ideami PRR oraz Fundacji SYNAPSIS;
  • ścisła współpraca z pracownikami projektu i Fundacji Synapsis;
  • prowadzenie dokumentacji projektu;
  • współpraca z partnerem projektu;

Oferujemy:

  • zatrudnienie etatowe;
  • ciekawą i odpowiedzialna pracę w młodym, dynamicznym zespole;
  • dowóz do miejsca pracy (autokar pracowniczy dowożący pracowników do Wilczej Góry);
  • możliwość zdobycia cennego doświadczenia zawodowego w jedynym w Polsce przedsiębiorstwie społecznym, zatrudniającym dorosłe osoby z autyzmem;
  • pracę w największej i jednej z najprężniej działających w Polsce organizacji pozarządowej, zajmującej się problematyką autyzmu.

Prosimy o nadsyłanie zgłoszeń do 30 kwietnia 2011 r. na adres:  j.jozefowicz@synapsis.waw.pl. Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. W temacie maila prosimy wpisać „Rekrutacja_asystent_imię i nazwisko” Prosimy o umieszczenie w aplikacjach klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych rozumieniu Ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r. w celach związanych z rekrutacją.”

19 kwietnia 2010 roku na ulicach Warszawy – w ramach akcji malowania graffiti - zamiłowanie do twórczego działania połączy osoby dotknięte autyzmem, ich rodziców i rodzeństwo, wolontariuszy oraz pracowników Fundacji SYNAPSIS. Przedsięwzięcie realizowane pod nadzorem artystycznym Szymana z Pracowni N22 jest częścią kampanii „Kojarzysz autyzm? Wiedza jest trendy. Na drodze do zmiany stereotypowego wizerunku osób z autyzmem”.

Fundacja SYNAPSIS organizator akcji, wykorzystując znany już w starożytności zwyczaj pisania po murach celem przekazania określonych treści, chce pobudzić ciekawość Polaków i sprowokować do poszukiwania wiedzy i zaangażowania się w pomoc osobom chorym na autyzm. Inicjatywę – malowanie graffiti na bilboard’ach zaplanowano na wtorek, 19 kwietnia. Malowanie pierwszego bilboardu, przy ulicy Słowackiego, pod okiem artysty z Pracowni N22 rozpocznie się o godzinie 12:00 i potrwa około 2 godziny. Od godziny 15:00 kolejne graffiti zacznie powstawać przy ul. Nowowiejska 1/3. Bilboardy wyjątkowym artystom udostępnił Stroer.

Fundacja SYNAPSIS od 20 lat dąży do podnoszenia świadomości na temat autyzmu w Polsce realizując akcje edukacyjne. Przykładem takich działań jest najnowsza kampania „Kojarzysz autyzm? Wiedza jest trendy. Na drodze do zmiany stereotypowego wizerunku osób z autyzmem”, która została zaplanowana jako cykl działań od 1 stycznia do 16 maja 2011. Poza malowaniem graffiti aktualnie realizowany jest konkurs filmowo-fotograficzny „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” a od 14 do 19 maja w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego eksponowany będzie cube sensoryczny, instalacja mająca na celu przybliżenie warszawiakom, w jaki sposób osoba z autyzmem odbiera świat. Kampania „Kojarzysz autyzm? Wiedza jest trendy. Na drodze do zmiany stereotypowego wizerunku osób z autyzmem” Fundacji SYNAPSIS jest wspólfinansowana ze środków Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Lokalizacje:
Juliusza Słowackiego/Teodora Toeplitza - w pobliżu stacji metra Pl. Wilsona
Nowowiejska 1/3 - w pobliżu skrzyżowania z ul. Ludwika Waryńskiego

W sobotę, 2 kwietnia 2011 roku, w ramach Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu, ponad 1000 budynków na całym świecie zmieniło kolor na niebieski. Inicjatywa „Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu” to część globalnej kampanii mającej na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat autyzmu, który dotyka coraz większą liczbę dzieci oraz ich rodzin, zarówno w Polsce jak i na świecie.

1 i 2 kwietnia 2011 najbardziej charakterystyczne i rozpoznawalne budynki w 30 krajach na całym świecie zaświeciło niebieskim światłem. Wśród błękitnych obiektów, znalazły się między innymi: Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, Most na Wiśle w Krakowie, Empire State Building w Nowym Jorku, Pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio de Janeiro, Opera w Sydney, Universal Studio w Hollywood i Orlando, CN Tower w Kanadzie i wiele innych.

Akcja Zaświeć się na niebiesko dla autyzmu, realizowana w ramach obchodów Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu, została stworzona przez amerykańską organizację Autism Speaks w celu zwiększania świadomości społecznej na temat autyzmu na całym świecie. W Stanach Zjednoczonych kwiecień uznano miesiącem autyzmu. Z tej okazji specjalne oświadczenie wystosował Barack Obama, Prezydent USA, wzywając swoich rodaków do poszerzania wiedzy na temat autyzmu, a także zachęcając do wspierania dotkniętych autyzmem osób oraz ich rodzin, tak aby bez jakiejkolwiek dyskryminacji mogły godnie żyć i funkcjonować w społeczeństwie.

W Polsce na problem autyzmu i niewielką wiedzę na jego temat zwraca uwagę Fundacja SYNAPSIS, która  dołączyła do tej światowej akcji dzięki inicjatywie matek osób z autyzmem. Jak wynika z relacji rodziców, system opieki w Polsce nad osobami z autyzmem, jak i poziom wiedzy o tym zaburzeniu jest wciąż niewielki - utrudnia wczesną diagnozę, odpowiednie leczenie, warunki do nauki i funkcjonowanie w grupie rówieśniczej wolne od uprzedzeń. - Mam nadzieję, że wiedza o autyzmie będzie się rozpowszechniać i jednak ludzie będą bardziej tolerancyjni dla tych, którzy się różnią od nich – mówi Pani Julia, matka osoby z autyzmem. Według Pani Urszuli mieszkającej na stałe w Norwegii, poziom wiedzy o autyzmie i Zespole Aspergera w Polsce jest niewielki i mocno niesprawiedliwy. Jednak pozostaje  optymistką, kiedy widzi jak bardzo w ciągu ostatnich lat zmienia się świadomość na temat autyzmu w Norwegii, USA, Francji czy Niemczech, a rodziny polskich autystów wzbudzają jej podziw ze względu na niesamowitą energię i chęć działania.

Fundacja SYNAPSIS dąży do obalenia mitów i stereotypów, które są błędnie kojarzone z autyzmem, jak na przykład przekonanie, iż autyzm jest rzadkością i można z niego wyrosnąć, co w konsekwencji prowadzi do zbyt późnego zgłaszania się rodziców z dziećmi do specjalisty. A specjalistów do bagatelizowania problemu.

Niebieski Pałac Kultury i Nauki w Warszawie to dopiero początek akcji na rzecz autyzmu, które będą prowadzone w najbliższych miesiącach. W kwietniu Fundacja SYNAPSIS realizuje konkurs filmowo-fotograficzny „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” oraz planuje happeningi połączone z malowaniem murali. Od połowy kwietnia w przestrzeni miejskiej w Warszawie eksponowana będzie instalacja, która przybliży społeczeństwu, w jaki sposób osoba z autyzmem odbiera świat. Fundacja SYNPSIS planuje także zainteresować media emisją nagrodzonego siedmioma statuetkami Emmy filmu „Temple Grandin” – prawdziwą historią kobiety z autyzmem, która mimo przeciwności losu osiągnęła w życiu sukces i spełniła swoje marzenia. Dziś jest cenionym naukowcem - profesorem na Uniwersytecie Stanowym w Kolorado.

Rodzice dzieci z autyzmem wyrażają nadzieję, że Światowy Dzień Wiedzy na Temat Autyzmu w przyszłym roku zwróci jeszcze większą uwagę mediów i społeczeństwa na problem. – Sprawić, aby Pałac Kultury zapłonął na niebiesko na cały jeden wieczór w ramach Światowego Dnia Wiedzy o Autyzmie nie jest tak proste jak pstryknięcie zapalniczką… To wydarzenie bezprecedensowe, głęboko symboliczne, stawiające nas w szeregu obok Nowego Jorku z rozświetlonym na niebiesko Empire State Building, Sydney z budynkiem opery, czy Rio de Janeiro z oblaną niebieską poświatą figurą Chrystusa - stwierdza Pani Violetta.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z warszawskiej iluminacji PKiN na www.facebook.com/fundacja.synapsis oraz do relacji fotograficznej dokumentującej efekty akcji na całym świecie na www.lightitupblue.org

Poszukujemy ewaluatora zewnętrznego projektu innowacyjnego pt. "Implementacja skutecznych europejskich systemów funkcjonowania ekonomii społecznej w zakresie wprowadzania osób z autyzmem na polski rynek pracy" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (działanie 7.4). Zaproszenie do składania ofert wraz załącznikami znajduje się dokumentach, do których prowadzą poniższe linki:

Zamowienie ewaluacji zewnetrznej
Wniosek o dofinansowanie
Strategia wdrazania Modelu
Instrukcja stosowania produktu finalnego

Liczba dzieci i osób dorosłych chorujących na autyzm ciągle rośnie – dotyczy to każdego kraju, każdej grupy etnicznej i społecznej. Co prawda, problem autyzmu jest coraz bardziej uznawany przez opiekę zdrowotną oraz środowiska naukowe, jednak świadomość społeczna dotycząca tego zaburzenia nadal pozostaje niska. Obchodzony co roku Światowy Dzień Wiedzy na temat Autyzmu nabiera coraz większego znaczenia, zachęcając do działania i niesienia pomocy.

Dzieci i osoby dorosłe cierpiące na autyzm stają przed różnymi wyzwaniami związanymi z napiętnowaniem i dyskryminacją, jak również utrudnieniami w uzyskaniu pomocy. Ponadto, wielu z nich musi pokonywać różne przeszkody w codziennym życiu. Zdecydowanie zbyt duża liczba osób z autyzmem cierpi z powodu silnej dyskryminacji, nadużyć, czy społecznej izolacji. Jest to łamanie fundamentalnych praw człowieka.

Autyzm jest złożonym zaburzeniem. Jednak w wielu przypadkach wczesne podjęcie leczenia może przynieść rezultaty. Dlatego też podnoszenie społecznej świadomości w kwestii rozpoznawania symptomów autyzmu oraz podejmowanie leczenia jak najwcześniej, jest bardzo ważne.

Kluczowe znaczenie ma również wsparcie rodziców, tworzenie miejsc pracy, które uwzględniają umiejętności i mocne strony osób z autyzmem. Ważna jest również poprawa systemu edukacji publicznej, aby był lepiej przystosowany do potrzeb uczniów z autyzmem.

Podejmowanie takich kroków będzie korzystne dla całego społeczeństwa, wesprze nie tylko osoby cierpiące na autyzm ale także ich bliskich i otoczenie, w którym przebywają. Jak powiedziała matka dziecka z autyzmem, „Moja córka przeszła daleką drogę, jednak dla mnie ta droga była jeszcze dłuższa”.

Razem pokonajmy tę drogę dla stworzenia bardziej troskliwego świata dla wszystkich ludzi.

Źródło: Ośrodek Informacji ONZ w Warszawie

Zaświeć się na niebiesko w dniu Światowego Dnia Wiedzy na Temat Autyzmu. Dołącz do Fundacji SYNAPSIS i innych organizacji na całym świecie i „zaświeć się na niebiesko” przez co pomożesz zwiększać świadomość na temat autyzmu, który dotyka coraz większą liczbę dzieci i ich rodzin. 2 kwietnia oraz w przededniu obchodów, na niebiesko zaświecą między innymi - Empire State Building w Nowym Jorku i CN Tower w Toronto. Mamy nadzieję, że do tego grona dołączy także najbardziej charakterystyczny warszawski drapacz chmur, Pałac Kultury i Nauki. Ty także możesz włączyć się w tę akcję by zwiększyć jej siłę oddziaływania.

Jak to zrobić:

  • w dniu 1 i 2 kwietnia zmień kolor swojej strony internetowej na niebiesko lub wprowadź na nią dowolny niebieski element,
  • ubierz się na niebiesko albo dołącz dowolny niebieski element do swojego stroju,
  • zmień wyświetlacz w telefonie na niebieski,
  • dołącz do akcji na www.facebook.com/autismspeaks

Inicjatywa Zaświeć się na niebiesko…(Light it up blue) została wymyślona przez amerykańską organizację Autism Speaks, aby wzbudzić ciekawość i sprowokować odbiorców do rozmowy w celu zwiększania świadomości społecznej na temat autyzmu na całym świecie.

Więcej na http://www.autismspeaks.org/ 

W dniu 2 kwietnia po raz czwarty obchodzić będziemy Światowy Dzień  Wiedzy na Temat Autyzmu,  ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne ONZ. Zgromadzenie uznało autyzm za jeden z najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata - obok raka, cukrzycy czy AIDS (więcej na www.un.org). Eksperci podkreślają, że autyzm jest najczęściej występującym zaburzeniem rozwojowym i alarmują, że dzieci z autyzmem każdego roku będzie przybywać. Niestety poziom świadomości społeczeństwa na temat tej niepełnosprawności jest wciąż niewielki.

Niski poziom świadomości społecznej na temat powszechności występowania autyzmu i jego wczesnych objawów oraz nieprawdziwe przekonania głoszące, iż autyzm jest rzadkością i można z niego wyrosnąć powodują opóźnienie w podejmowaniu przez rodziców małych dzieci decyzji o poszukiwaniu pomocy. Zwlekanie z diagnozą i terapią skutkuje nasilaniem występowania objawów autyzmu oraz powstawaniem objawów wtórnych, a w skrajnych przypadkach może być przyczyną bardzo ciężkiej niepełnosprawności. Ponadto funkcjonujące w społeczeństwie stereotypy nasilają zachowania dyskryminacyjne wobec osób z autyzmem i ich rodzin powodując ich postępujące wykluczenie społeczne.

Fundacja SYNAPSIS, działająca od ponad 20 lat na rzecz autyzmu podejmuje szereg działań, w tym kampanii informacyjnych, których celem jest zwiększenie wiedzy na temat autyzmu w społeczeństwie. Fundacja przeprowadziła 11 dużych kampanii społecznych w mediach regionalnych i ogólnopolskich. Te działania muszą być jednak cyklicznie powtarzane, co sygnalizują rodzice dzieci z autyzmem, a także specjaliści zajmujący się ta problematyką.

W niedzielnym wydaniu Panoramy (27.03.2011) o godzinie 18.00 w TVP2, w materiale odnoszącym się do relacji z 6. Półmaratonu Warszawskiego wdał się błąd dotyczący zbiórki środków finansowych na Fundację SYNAPSIS przez Bartłomieja Topę. Nieprawdą jest, że Bartek zadeklarował przebiegnięcie dystansu 21 km w czasie 1h 25 min i wpłacenie 125 000 zł na konto Fundacji SYNAPSIS.  Deklarację wpłaty 130 zł na konto Fundacji SYNAPSIS złożył Łukasz Grass. Deklaracja miała zostać zrealizowana w sytuacji kiedy przebiegł by on trasę Półmaratonu w czasie 1h 30 min. Każda sekunda wolniej lub szybciej to złotówka więcej na rzecz Fundacji SYNAPSIS.. Ostatecznie Łukasz ukończył bieg z czasem 1:33:25. Czekamy na realizację deklaracji.

Bartłomiej Topa oraz Łukasz Grass zbierają środki na Fundację SYNAPSIS  w ramach przygotowań do HERBALIFE TRIATHLON SUSZ 2011. Półmaraton Warszawski był jednym z etapów ich przygotowań do tych zawodów. Więcej informacji na temat ich zbiórek znajdziecie na stronach:  www.domore.pl/lukasz_grass oraz www.domore.pl/bartlomiej_topa.

Już w najbliższą niedzielę, 27 marca, Bartłomiej Topa i Łukasz Grass sprawdzą swoją formę podczas Półmaratonu Warszawskiego. Cel Łukasza to poprawa zeszłorocznego wyniku 1:36:29 i jednocześnie pierwszy poważny start w tym sezonie. Łukasz planuje przebiec Półmaraton w czasie 1h 30 minut. Zadeklarował nawet, że jeśli uda mu się pokonać dystans w wyznaczonym czasie to wpłaci 130 złotych na konto Fundacji SYNAPSIS. Każda sekunda wolniej lub szybciej, to złotówka więcej do podanej kwoty. Dla Bartka Topy to przysłowiowy „pierwszy raz” na dystansie 21,1 km i zarazem test jego wytrzymałości. Czy uda im się osiągnąć wyznaczone sobie cele? Wszystko wskazuje na to, że tak. Mają dodatkową motywację! Obaj zbierają środki finansowe na rzecz naszej organziacji. Więcej informacji na temat ich zbiórek znajdziecie na stronach okazji: www.domore.pl/lukasz_grass oraz www.domore.pl/bartlomiej_topa.

Fundacja SYNAPSIS zaprasza do składania ofert w trybie konkurencyjności na zorganizowanie „Transportu dorosłych osób z autyzmem z Placu Wilsona w Warszawie do  Wilczej Góry  na  ul. Jasną 36 A (gmina Lesznowola) i z powrotem". Szczegóły w załączeniu.

Zapytanie ofertowe nr 1/2011 na świadczenie usług
Formularz oferty
Wzór umowy
Oświadczenie

24 lutego w praskim klubie Sen Pszczoły zagrają dla nas na rockowo: The Electric Lemons oraz Maqama. Mamy nadzieję na dobrą zabawę przy fajnej muzyce a przy okazji zbieramy fundusze na wczesną diagnozę i terapię autyzmu. Wejście na koncert od godziny 19, start o 20. Cena biletu 20 zł, wejściówki do nabycia w klubie przed koncertem, ulica Inżynierska 3.

Dlaczego dla nas zagrają?

Lemonsi: Z naszych doświadczeń wynika, że ludzie z fundacji Synapsis są  mili, odpowiedzialni a do tego robią dobre rzeczy. W dodatku organizują fajny koncert i chcą żebyśmy na nim zagrali. No i jak tu im odmówić? No właśnie, nie da się!!

Maqama: Z Fundacją Synapsis jesteśmy już nieźle zaprzyjaźnieni. Zagraliśmy dla nich spory koncert w Proximie w  lutym 2010, który był ważnym etapem na naszej poprzedniej trasie koncertowej Maqamat.. Tym koncertem znów połączymy przyjemnie z pożytecznym, zagramy nowy materiał a przy okazji wspomożemy przyjaciół. Ale jeśli trzeba wolontariacko ponosić barierki i rozstawiać namioty na fundacyjnych imprezach plenerowych to też damy radę bo przecież takie zadania też już nam przydzielali. Robry rockandrollowiec żadnej pracy się nie boi.

Kim są?

Zespół The Electric Lemons to pięciu kulturalnych młodych ludzi, którzy zaniepokojeni tym, że współczesna muzyka robi się coraz bardziej cicha i coraz bardziej niefajna, postanowili to zmienić. W wyniku ich wspólnych działań powstała surowa i energetyczna muzyka rockowa, stylistycznie nawiązująca do lat 60tych. Misją kwintetu jest również zwrócenie uwagi opinii publicznej na cytrynę, czyli jeden z najfajniejszych i najmniej docenianych owoców w historii ogrodnictwa. W czasach, kiedy tak dużo dyskutuje się o głupich i niepotrzebnych rzeczach takich jak wojny, paznokcie, czy misja na Marsa prawdziwie pozytywnym i jednoczącym elementem może być właśnie cytryna. Jest żółta, jest orzeźwiająca, można wykorzystać ją do produkcji prądu, jest też symbolem zespołu grającego muzykę, przy której ogarnie Was nieodparta potrzeba robienia pozytywnych rzeczy, takich jak np. tańczenie. Zresztą, cały świat to jedna, wielka cytryna. Let’s go Lemons!

www.electriclemons.com
www.facebook.com/electriclemons

Maqama to po arabsku zbiór opowieści. Te opowieści snuć, a raczej całkiem głośno wyśpiewywać będą dla nas, Kamil Haidar, pierwszy głos i mistrz orientalnych przeszkadzajek, Krzysztof Krisstal Staluszka na gitarze, Bartosz Kanak na basie i Piotr Podgoor Podgórski na bębnach. Zespół założony został w 2008 roku, w rok później wydał debiutancki album Maqamat o którym to krytycy napisali „Maqamat udowadnia, że będąc dorosłym wciąż można być mocno wkurwionym i zbuntowanym, ale udowadnia też zarazem, iż inteligencja służy temu, żeby z tego nerwu stworzyć bardziej trafiony i stonowany przekaz niż darcie mordy do monotonnego łomotu”. Zespół ma za sobą dużą trasę koncertową w ponad 30 miastach,  3 klipy wideo i gości z najwyższej półki: m. in Gutka i Fiolkę Najdenowicz. To ona użyczy również swojego wokalu na nowej płycie Maqamy Gospel of Judas, która ukaże się wiosną 2011 roku. W marcu zespół ruszy w trasę a już 24 lutego, zarówno nowy jak i stary materiał, będzie można usłyszeć na koncercie w Śnie Pszczoły. Ci, co znają Maqamę to wiedzą, że będzie się działo… Ci co dopiero ją poznają, niech się szykują na wielką dawkę dobrego rocka.

www.maqama.com
www.facebook.com/maqamapl

22 stycznia  podczas Wielkiej Gali Business Centre Club  w Teatrze Wielkim odbyła się XXII  aukcja charytatywna, po raz pierwszy zorganizowana wspólnie z portalem Artinfo.pl. Pod młotek Piotra Lengiewicza, Prezesa Domu Aukcyjnego REMPEX poszło 61 prac podarowanych przez najwybitniejszych polskich twórców, m.in. Piotra Ambroziaka, Zofii Błażko, Igora Hołdy, Edwarda Dwurnika, Filipa Gruszczyńskiego, Beaty Murawskiej, Krzysztofa Pająka. W sumie zebraliśmy 45.500 zł. na wczesne wykrywanie i terapię autyzmu prowadzoną  przez Fundację SYNAPSIS. Bardzo dziękujemy gościom Gali  za  aktywny udział w licytacji dzieł sztuki, artystom za  podarowanie prac, Prezesowi Domu Aukcyjnego REMPEX i portalowi Artinfo.pl za poświęcenie czasu i  przygotowanie aukcji.

Fundacja SYNAPSIS wspólnie z portalem Artinfo.pl zapraszają na XXII Aukcję Charytatywną, organizowaną na rzecz pomocy dzieciom z autyzmem. Aukcja odbędzie się 22 stycznia w Teatrze Wielkim Operze Narodowej podczas Wielkiej Gali Liderów Polskiego Biznesu. w Rozpoczęcie licytacji – godzina 21.00.

Na aukcji wystawianych będzie blisko 50 prac najwybitniejszych polskich twórców, reprezentujących zarówno starsze pokolenie, jak i liczna grupa młodych, utalentowanych artystów, z bogatym dorobkiem artystycznym. Prezentowane będą zarówno prace malarskie, jak i rzeźba, grafika i często poszukiwana na aukcjach fotografia. Wszystkie prace licytowane będą od 100 zł. Całkowity dochód z aukcji przekazany zostanie na wczesne wykrywanie i terapię autyzmu prowadzoną przez Fundację SYNAPSIS.

Aukcję objęły patronatem medialnym m.in.: Art & Business, Sztuka.pl, independent.pl, culture.pl. Aukcję poprowadzi Piotr Lengiewicz, Prezes Domu Aukcyjnego REMPEX. Wystawa przedaukcyjna dostępna będzie w dniu aukcji oraz na stronach portalu Artinfo.pl, w postaci katalogu internetowego: www.artinfo.pl. Zlecenia licytacji przyjmowane także pod telefonem: 0 693 108 148 / 022 818 94 68

Wypożyczalnia dla Dorosłych i Młodzieży Nr 33 (przy ul. Białobrzeskiej 21) planuje w lutym br. spotkanie z Joanną Grochowską pt. "Dziecko autystyczne". Osoby zainteresowane uczestnictwem w spotkaniu (bezpłatnym) proszone są o potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu telefonicznie 822 11 17 lub mailowo bpo33@bpochota.waw.pl lub osobiście w Bibliotece przy ul. Białobrzeskiej 21.

Communication Shutdown to pierwsza globalna kampania, której celem było zwiększenie świadomości na temat problemów osób z autyzmem związanych z komunikowaniem się oraz zebranie środków na rzecz 40 organizacji na świecie. Fundacja SYNAPSIS była jednym z partnerów zaproszonych do udziału w kampanii.

Kampania swoim zasięgiem objęła 7706 miast, 163 kraje, w tym Polskę.  Informacja o Dniu bez Facebooka dotarła do 6 milionów osób na całym świecie, zanim podzieliły się nią z innymi.

W Polsce, w dniu kampanii, czyli 1 listopada 2010 użytkownicy Facebooka wykupili 175 aplikacji charytatywnych. W okresie trwania kampanii o problemach osób z autyzmem dowiedziało się ponad milion osób!

Informacja o Przerwie w komunikacji pojawiła się w polskich mediach ponad 100 razy. W weekend poprzedzający Dzień bez Komunikacji czyli 1 listopada można było usłyszeć o akcji w Panoramie – TVP 2, Superstacji, programie Dzień Dobry TVN, w którym gościli Joanna Grochowska, wiceprezes Fundacji SYNAPSIS i Pascal Brodnicki (ambasador akcji) oraz w TVP 1 w programie „Między Ziemią a Niebem”. O kampanii komunikowano w następujących stacjach radiowych: Antyradio, Polskie Radio Program 1, Polskie Radio Program Trzeci,  Radio dla Ciebie oraz Radio PiN. Poza tym pojawiło się kilkadziesiąt informacji w internecie (prasa, blogi i inne portale), m.in. Wprost 24, TVP info, Rzeczpospolita, Życie Warszawy, Gazeta Prawna i wiele innych.

Kampanię w Polsce wsparło wizerunkowo 25 znanych osób, między innymi Pascal Brodnicki, Darek Malejonek, Marcin Kwaśny, Bartłomiej Topa, Anna Samusionek, Magdalena Różczka, Artur Barciś, Mateusz Damięcki i inni.

W poniedziałek, 25 października, w ostatnim tygodniu poprzedzającym Dzień Przerwy w komunikacji zorganizowany został event promujący akcję. Pascal Brodnicki, Dariusz „Maleo” Malejonek oraz Darek Paczkowski z Grupy 3fala.pl wraz z przyjaciółmi Fundacji SYNAPSIS wymalowali graffiti przekonujące do zamknięcia swoich profili na Facebooku. Graffiti powstało u zbiegu ulic Żwirki i Wigury i Wawelskiej.

Fundacja SYNAPSIS zaprasza do składania ofert w trybie konkurencyjności na zorganizowanie „Transportu dorosłych osób z autyzmem z Placu Wilsona w Warszawie do  Wilczej Góry  na  ul. Jasną 36 A (gmina Lesznowola) i z powrotem". Szczegóły w załączeniu.

Zapytanie ofertowe nr 3/2010 na świadczenie usług
Formularz oferty
Wzór umowy
Oświadczenie

Przyjaciele,

Patrząc z nadzieją w Nowy Rok
Życzymy Wam wielu sukcesów i radości.

Niech nadchodzące Święta przyniosą Wam spokój
I siłę do podejmowania kolejnych wyzwań.

Zespół Fundacji SYNAPSIS