Uczeń w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – od orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego do realizacji IPETu (online)
– Grupa docelowa
nauczyciele szkół ogólnodostępnych, zainteresowani nauczyciele, terapeuci, rodzice
– Formy szkolenia
prezentacja multimedialna, wykład, elementy warsztatowe, praca własna
– Cele szkolenia
- zapoznanie uczestników z podstawami prawnymi organizacji kształcenia specjalnego dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- przybliżenie sylwetki ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- zapoznanie ze specyfiką zapisów orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
- przedstawienie zawartości dokumentów WOPFU I IPET;
- konstruowanie przykładowych dokumentów WOPFU i IPET.
– Efekty szkolenia
po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:
- umiał wskazać akty prawne regulujące organizację kształcenia specjalnego dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- znał cechy charakterystyczne ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- potrafił analizować zawartość orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla ucznia ze spektrum autyzmu;
- znał zasady konstruowania dokumentów WOPFU i IPET i potrafił je wykorzystać w działaniach praktycznych.
– Zakres tematyczny
- Podstawy prawne organizacji kształcenia specjalnego dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej.
- Charakterystyka ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej.
- Przykładowy katalog form i metod pracy z uczniem ze spektrum autyzmu na wybranych lekcjach.
- Analiza przykładowych dokumentów ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, WOPFU, IPET.
- Ćwiczenia w konstruowaniu WOPFU i IPET.
– Czas trwania
10 h, w tym 2,5 godz. pracy własnej uczestnika: 2 spotkania: 7,5 h i 2,5 h
– Notka o trenerze
Iwona Skrzypczyk-Gałkowska – doktor nauk humanistycznych, nauczyciel języka polskiego, oligofrenopedagog, specjalista w zakresie pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, wykładowca akademicki, doradca metodyczny z 15-letnim stażem, trener TUS. Autorka książki metodycznej, redaktorka książek naukowych, licznych artykułów naukowych, metodycznych i popularyzatorskich, programu nauczania oraz opracowań edukacyjnych w tekście łatwym do czytania i rozumienia.
Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół metodyki nauczania języka polskiego oraz metodyki nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, głównie w zakresie szeroko pojętego dostosowania wymagań edukacyjnych, form, metod i sposobów pracy do indywidualnych potrzeb ucznia ze spektrum autyzmu.
Cena szkolenia: 340 zł