
Jak różnicować metody pracy z uczniem w spektrum? Model Benjamina Blooma (STACJONARNIE)
Na szkoleniu poznasz narzędzie klasyfikacji umiejętności i celów nauczania amerykańskiego psychologa Benjamina Blooma. Model ten składa się z 6 poziomów związanych z rozwijaniem umiejętności myślenia krytycznego:
- – zapamiętywanie
- – zrozumienie
- – zastosowanie
- – analizowanie
- – ocenianie
- – tworzenie.
Skupia się na pokonywaniu trudności, dzięki czemu możliwe są postępy w nauce. Nauczysz się, jak go stosować w praktyce, korzystając z wiedzy jednej z najbardziej doświadczonych pedagożek w Polsce. Szkolenie da Ci narzędzia wspierania uczniów w spektrum autyzmu w ich rozwoju i edukacji. Będzie zachętą do kreatywności i stosowania nierutynowych, indywidualnych rozwiązań. Jednocześnie, dzięki temu, że model ma bardzo dobre oparcie w badaniach i praktyce, możesz mieć pewność, że sprawdzi się w Twojej pracy.
Zapraszamy:
- – nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych
- – nauczycieli prowadzących edukację włączająca w każdym rodzaju szkoły, w tym w szkole zbiorczej
- – nauczycieli współorganizujących kształcenie
- – pedagogów
- – psychologów szkolnych
- – wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, ośrodków socjoterapii, świetlic terapeutycznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych
- – wszystkie osoby zainteresowane tym tematem.
Program szkolenia:
Część teoretyczna
-
Model klasyfikacji celów edukacyjnych według Benjamina Blooma: omówienie kluczowych zagadnień i metod uczenia na poszczególnych poziomach modelu.
Część praktyczna
- Weźmiesz udział w przygotowaniu lekcji.
- Opanujesz podstawowe metody uczenia dostosowane do poziomu umiejętności ucznia.
- Nauczysz się, jak formułować pytania i polecenia do zadań.
- Omówisz karty pracy z wybranych przedmiotów, zapoznasz się z metodą równoległego zeszytu ułatwiającą tworzenie notatek i powtarzanie materiału.
- Zaangażujesz się w przygotowanie sprawdzianu (ustalisz stopień trudności, ułożysz kolejność zadań, napiszesz polecenia, zaprojektujesz instrukcje graficzne).
- Będziesz uczestniczył/a w lekcji pokazowej i doświadczysz perspektywy ucznia.
- Dokonasz analizy poziomów motywacji do nauki. Dowiesz się, co to jest motywująca informacja zwrotna i jak ją stosować w praktyce.
- Nauczysz się, jak uwzględniać profil poznawczy ucznia w spektrum i pomagać mu budować adekwatną samoocenę.
- Poznasz standardy współpracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia w spektrum, wychowawcy i pedagoga. Opracujesz model szkolnej struktury i dokonasz podziału zadań pomiędzy uczestników procesu nauczania.
Prowadząca:
Czas trwania:
- opcja jednodniowa (sobota) – 9 godzin dydaktycznych
- opcja dwudniowa (sobota i niedziela) – 18 godzin dydaktycznych (2 dni)
Liczba uczestników: do 25 osób (ze względu na dynamikę części praktycznej nie zalecamy większej liczby uczestników)
Cena:
- opcja jednodniowa – 450,00 zł
- opcja dwudniowa – 700,00 zł
Po szkoleniu otrzymasz wszystkie przedstawione prezentacje, instrukcje do reagowania w klasie, techniki Pikasa oraz przykładowe karty pracy i sprawdziany ułożone wg taksonomii Blooma.
Cena zawiera również słodki poczęstunek i zaświadczenie.
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.