Jak różnicować metody pracy z uczniem w spektrum? Model Benjamina Blooma (STACJONARNIE)

Na szkoleniu poznasz narzędzie klasyfikacji umiejętności i celów nauczania amerykańskiego psychologa Benjamina Blooma. Model ten składa się z 6 poziomów związanych z rozwijaniem umiejętności myślenia krytycznego:

  • – zapamiętywanie
  • – zrozumienie
  • – zastosowanie
  • – analizowanie
  • – ocenianie
  • – tworzenie.

 

Skupia się na pokonywaniu trudności, dzięki czemu możliwe są postępy w nauce. Nauczysz się, jak go stosować w praktyce, korzystając z wiedzy jednej z najbardziej doświadczonych pedagożek w Polsce. Szkolenie da Ci narzędzia wspierania uczniów w spektrum autyzmu w ich rozwoju i edukacji. Będzie zachętą do kreatywności i stosowania nierutynowych, indywidualnych rozwiązań. Jednocześnie, dzięki temu, że model ma bardzo dobre oparcie w badaniach i praktyce, możesz mieć pewność, że sprawdzi się w Twojej pracy.

 

Zapraszamy:

  • – nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych
  • – nauczycieli prowadzących edukację włączająca w każdym rodzaju szkoły, w tym w szkole zbiorczej
  • – nauczycieli współorganizujących kształcenie
  • – pedagogów
  • – psychologów szkolnych
  • – wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, ośrodków socjoterapii, świetlic terapeutycznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych
  • – wszystkie osoby zainteresowane tym tematem.

 

Program szkolenia: 

Część teoretyczna
  • Model klasyfikacji celów edukacyjnych według Benjamina Blooma: omówienie kluczowych zagadnień i metod uczenia na poszczególnych poziomach modelu.

 

Część praktyczna
  • Weźmiesz udział w przygotowaniu lekcji.
  • Opanujesz podstawowe metody uczenia dostosowane do poziomu umiejętności ucznia.
  • Nauczysz się, jak formułować pytania i polecenia do zadań.
  • Omówisz karty pracy z wybranych przedmiotów, zapoznasz się z metodą równoległego zeszytu ułatwiającą tworzenie notatek i powtarzanie materiału.
  • Zaangażujesz się w przygotowanie sprawdzianu (ustalisz stopień trudności, ułożysz kolejność zadań, napiszesz polecenia, zaprojektujesz instrukcje graficzne).
  • Będziesz uczestniczył/a w lekcji pokazowej i doświadczysz perspektywy ucznia.
  • Dokonasz analizy poziomów motywacji do nauki. Dowiesz się, co to jest motywująca informacja zwrotna i jak ją stosować w praktyce.
  • Nauczysz się, jak uwzględniać profil poznawczy ucznia w spektrum i pomagać mu budować adekwatną samoocenę.
  • Poznasz standardy współpracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia w spektrum, wychowawcy i pedagoga. Opracujesz model szkolnej struktury i dokonasz podziału zadań pomiędzy uczestników procesu nauczania.

 

Prowadząca:

Dorota Rzepczyńska – mgr resocjalizacji, pedagog specjalny z ponad 30-letnim doświadczeniem w pracy z uczniami z trudnościami w uczeniu się, w tym z uczniami w spektrum, terapeutka CBT (terapia kognitywno-behawioralna), autorka i realizatorka programu profilaktycznego dla uczniów szkoły podstawowej i liceum „Zrozumieć i pokonać lęk”, który popularyzuje behawioralno-poznawcze techniki radzenia sobie z fobią społeczną i lękiem szkolnym. Certyfikowana trenerka Treningu Zastępowania Agresji A. Goldsteina, w tym treningu rozwoju moralnego prowadzonego metodą dylematów moralnych oraz trenerka kontroli złości „Pod kontrolą” dla nastolatków wg modelu H.M. Kellner. Jest też specjalistką w pracy z uczniami w spektrum autyzmu w zakresie metody Kodu zachowania J. Minahan, N. Rappaport , a także Modelu Taksonomii Benjamina Blooma. Dodatkowo zajmuje się edukacją rodziców i nauczycieli w obszarze aktywnego słuchania i systemu logicznych konsekwencji R. Dreikursa. W Fundacji SYNAPSIS prowadzi szkolenia: „Jak różnicować metody pracy z uczniem w spektrum? Model Benjamina Blooma”.

 

Czas trwania: 

  • opcja jednodniowa (sobota) – 9 godzin dydaktycznych
  • opcja dwudniowa (sobota i niedziela) – 18 godzin dydaktycznych (2 dni)

 

Liczba uczestników: do 25 osób (ze względu na dynamikę części praktycznej nie zalecamy większej liczby uczestników)

 

Cena:

  • opcja jednodniowa – 450,00 zł
  • opcja dwudniowa – 700,00 zł

 

Po szkoleniu otrzymasz wszystkie przedstawione prezentacje, instrukcje do reagowania w klasie, techniki Pikasa oraz przykładowe karty pracy i sprawdziany ułożone wg taksonomii Blooma.
Cena zawiera również słodki poczęstunek i zaświadczenie.

 

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

Terminarz szkoleń 

Data

05 - 06 kwi 2025
Expired!

Organizator

Fundacja Synapsis