Zachowania trudne u osób w spektrum autyzmu (online)
Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę do zastosowania w tworzeniu najbardziej pozytywnych i rozwojowych strategii radzenia sobie z trudnymi zachowaniami. Zaprezentowany model postępowania opiera się na nowatorskim i uznanym podejściu do rozwiązywania sytuacji kryzysowych.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, terapeutów i psychologów pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi w spektrum autyzmu.
Warunki kwalifikacji:
Zapraszamy na szkolenie specjalistów, którzy ukończyli szkolenie/szkolenia z zakresu podstawowej wiedzy o spektrum autyzmu.
Zakres tematyczny szkolenia:
1. Prezentacje modelu postępowania w procesie tworzenia strategii stosowanych w pracy z trudnymi zachowaniami.
2. Tworzenie kategorii i przyczyn trudnych zachowań.
3. Zasady tworzenia i stosowania systemu wzmocnień.
4. Prezentacje „Modelu wspierania osób z autyzmem” Gary W. La Vigna, Thomas J. Willys (strategie proaktywne i reaktywne).
5. Zastosowanie elementów metody TEACCH w budowaniu strategii stosowanych w pracy z trudnymi zachowaniami.
6. Prezentacja „case study” (tworzenie kompleksowego systemu zapobiegania występowaniu zachowań problemowych, budowanie strategii reagowania w sytuacjach kryzysowych).
Forma: wykłady, warsztaty
Czas trwania: 11 godzin dydaktycznych
W skład szkolenia wchodzi przygotowanie zadania domowego przez uczestników i sprawdzenie go przez prowadzących.
Liczba uczestników: do 24 osób
Prowadzące: Urszula Gałka i Maria Ratajczak
Trenerki zostały przeszkolone przez zespół Opleidingscentrum Autisme Theo Peters i Garry W. La Vigna podczas wizyt studyjnych w Polsce.
Cena szkolenia: 440,00 zł
Uczestnicy otrzymują:
– kwestionariusz do oceny funkcjonalnej zachowań niepożądanych,
– kategorie przykładowych wzmocnień według grup wiekowych,
– model postępowania w procesie tworzenia strategii stosowanych w pracy z trudnymi zachowaniami,
– przykładowe formularze do zbierania danych z obserwacji.
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.