2 kwietnia – podczas Światowego Dnia Świadomości Autyzmu – kilkadziesiąt budynków i innych obiektów architektonicznych w całym kraju rozbłyśnie niebieskim światłem w geście solidarności i jedności z osobami ze spektrum autyzmu i ich rodzinami.

Organizowana na całym świecie akcja „Zaświeć się na niebiesko” została zainicjowana dokładnie 10 lat temu. W Polsce jest propagowana przez Fundację SYNAPSIS oraz wspierana przez firmy z branży nieruchomości. Dzięki BNP Paribas Real Estate Poland, Bank BNP Paribas, CBRE,  Colliers, Cushman & Wakefield, EPP, Golden Star Estate, Golub GetHouse, Immofinanz, JLL, Knight Frank, MVGM, Polski Holding Nieruchomości oraz Savills, niebieski blask roztoczą budynki komercyjne w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Płocku, Bielsku-Białej, Gdańsku, Gdyni, Kielcach, Kłodzku, Lublinie, Pile, Tomaszowie Mazowieckim, Szczecinie oraz we Wrocławiu.

Na niebiesko zaświeci także najbardziej znany warszawski budynek, czyli Pałac Kultury i Nauki. Dziękujemy Władzom Warszawy oraz PKiN za wsparcie i udostępnienie fasad Pałacu.

Choć autyzm jest najczęstszym zaburzeniem rozwojowym, to świadomość społeczna na jego temat jest wciąż niewielka, a osoby ze spektrum autyzmu często spotykają się z brakiem akceptacji i zrozumienia ze strony otoczenia. Dlatego, pomimo trudnej sytuacji epidemiologicznej w kraju, sprawmy, aby 2 kwietnia był okazją do edukowania społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Tym bardziej, że „świecić na niebiesko” można na wiele różnych sposobów – strojem, dodatkami, makijażem czy zdjęciem w mediach społecznościowych. Razem dla autyzmu.