Szanowni Państwo,

grupa naukowców wystosowała apel do wszystkich profesjonalistów zajmujących się dziećmi dwujęzycznymi. Apel wskazuje na podstawowe fakty dotyczące rozwoju dwujęzycznego, co do których naukowcy z całego świata są zgodni.

Celem tej inicjatywy jest upowszechnianie wiedzy o dwujęzyczności opartej na przesłankach naukowych i zapobieganie rozprzestrzenianiu się nieprawdziwych informacji na ten temat.

Treść apelu, wraz z pełną listą sygnatariuszy oraz spisem wybranych publikacji naukowych dotyczących tez zawartych w apelu, można przeczytać oraz pobrać do dalszego upowszechniania TUTAJ

Jak wiadomo, dwujęzyczność dotyczy wielu dzieci w spektrum autyzmu. Wyniki badań przeczą poglądowi, że dwujęzyczność przyczynia się do zaburzeń komunikacji i dodatkowo utrudnia rozwój. Mity, jakie narastają wokół zjawiska dwujęzyczności dzieci w spektrum autyzmu są dla tych dzieci i ich rodzin szkodliwe. Mamy nadzieję, że apel pomoże w zmianie tej sytuacji.