2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, inaugurujący Miesiąc Wiedzy na Temat Autyzmu. 

Tego dnia organizowana jest akcja Zaświeć się na niebiesko (Light it up blue) zapoczątkowana przez amerykańską organizację Autism Speaks. Polega na niebieskiej iluminacji budynków i obiektów architektonicznych na znak solidarności i jedności z osobami z autyzmem i ich rodzinami.

W Polsce propagowana jest przez Fundację SYNAPSIS, a wspierana przez sektor nieruchomości. Dzięki firmom Knight Frank, Cushman & Wakefield, CBRE Polska Sp. z o.o., Savills, Colliers International, NAI Estate Fellows, BNP Paribas Real Estate, Bank BNP Paribas, Golub GetHouse, EPP, Globalworth Poland Real Estate, Golden Star Estate, Immofinanz, Vastint Poland oraz magazynowi Eurobuild CEE w tym roku niebieski blask roztoczy kilkadziesiąt budynków komercyjnych w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Płocku, Bielsku-Białej, Gdańsku, Katowicach, Lublinie, Tomaszowie Mazowieckim, Zawadzie k. Opola oraz we Wrocławiu.

Sytuacja epidemiologiczna w kraju bardzo utrudniła zorganizowanie tegorocznej akcji, ale mimo niesprzyjających okoliczności 2 kwietnia pozostanie świętem tych osób, które świat wokół postrzegają nieco inaczej, a także okazją do edukowania społeczeństwa na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Tym bardziej, że świecić na niebiesko można także na inne sposoby – strojem, dodatkami, makijażem czy zdjęciem profilowym w mediach społecznościowych.

Obejrzyj film, który nakręciliśmy wspólnie z branżą nieruchomości z okazji akcji Zaświeć się na niebiesko oraz 30-lecia działalności Fundacji: