Jeśli chcesz aktywnie wesprzeć Fundację SYNAPSIS i pomóc dzieciom z autyzmem, możesz zaangażować się, tworząc własną zbiórkę na Facebooku. To bardzo prosta i coraz popularniejsza forma pomocy dla organizacji pozarządowych. Wystarczy mieć założone konto, wskazać organizację, a potem udostępnić zbiórkę znajomym.

 

Jak założyć zbiórkę na Facebooku?

Istnieją dwie możliwości:

  1. Uruchamiasz specjalną zbiórkę z okazji urodzin – FB informuje Cię o tym na 2 tygodnie przed Twoimi urodzinami.
  2. Zakładasz zbiórkę w dowolnym momencie.

W celu założenia zbiórki na FB najpierw kliknij w „Zbiórki pieniędzy” w menu Aktualności z lewej strony, a następnie wybierz pierwszą możliwość, czyli pole „Zbierz pieniądze na rzecz organizacji non profit”.

 

Wybierz organizację non profit

Po wykonaniu powyższych czynności otworzy się okno z wyborem organizacji, którą chcesz wesprzeć. Gdy znajdziesz Fundację SYNASPIS, wystarczy kliknąć w nazwę, a przeniesiesz się w miejsce, gdzie można uzupełnić wszystkie szczegóły dotyczące zbiórki.

 

Uzupełnij szczegółowe informacje na temat zbiórki

Najważniejszą częścią uruchamiania zbiórki jest określenie jej wysokości, terminu i celu, jaki ma wspierać. Aby to zrobić, wpisz w kolejne rubryki odpowiednie informacje: ile pieniędzy chcesz zebrać, w jakiej walucie mają być datki oraz kiedy zbiórka powinna się zakończyć. Najlepiej nadaj także własną nazwę tej zbiórki, aby skuteczniej trafiała do Twoich znajomych.

 

Napisz, dlaczego zbierasz pieniądze

Pod koniec formularza znajduje się rubryka, w której możesz napisać coś specjalnie od siebie. W tym miejscu masz szansę podzielić się ze swoimi znajomymi własnymi refleksjami na temat organizacji, którą chcesz wesprzeć w ramach zbiórki, w tym przypadku Fundacji SYNAPSIS. Zachęć innych do wpłat, powiedz im, dlaczego zależy Ci na pomocy, na co będą przeznaczone pieniądze. Jeśli nie masz pomysłu, możesz skorzystać z gotowego tekstu Fundacji, który jest widoczny w okienku.

 

Ustaw zdjęcie w tle

Ostatnim krokiem zwieńczającym wygląd całej zbiórki jest ustawienie zdjęcia w tle. Oczywiście możesz użyć gotowych grafik zaproponowanych przez Fundację SYNAPSIS, jednak każda inwencja z Twojej strony jest mile widziana. Dzięki temu zbiórka zyska niepowtarzalny charakter i ma szansę na większy odzew wśród odbiorców.

 

Utwórz i udostępnij!

Gdy wszystko już gotowe, możesz rozpocząć zbiórkę. Kliknij przycisk „Utwórz”, a następnie postaraj się o stworzenie jak największego zasięgu dla swojej inicjatywy. W tym celu koniecznie udostępniaj zbiórkę swoim znajomym, osobiście zapraszaj ich do wpłacania datków, wysyłaj link w prywatnych wiadomościach i proś wszystkich o przekazywanie tej informacji dalej.

 

Podziękowania

Po zakończonej zbiórce nie zapomnij o podziękowaniach wszystkim, którzy wzięli w niej udział. Na tablicy zbiórki możesz także oznaczyć konkretne osoby, do których chcesz skierować szczególne słowa wdzięczności. Zachęć innych do tworzenia własnych zbiórek. Pokaż im, że Tobie się udało.

 

Nawet najmniejsze akcje przyczyniają się do zbierania coraz większej kwoty na działania dobroczynne. Każda zbiórka jest impulsem do proaktywnego działania dla dobra społeczeństwa – nawet jeśli cieszy się niewielkim zainteresowaniem Twoich znajomych.

 

Już dzisiaj możesz pomóc w dogodny dla Ciebie sposób.

 

Wesprzyj naszą bieżącą akcję – Pani Magdo, tęsknię za Panią