Jak różnicować metody pracy z uczniem w spektrum w oparciu o model taksonomii B. Blooma? (STACJONARNIE)
Szkolenie w terminie 28-29 września zostało odwołane.
Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, nauczycieli współorganizujących kształcenie, pedagogów, psychologów szkolnych, wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, ośrodków socjoterapii, świetlic terapeutycznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych.
Zakres tematyczny szkolenia:
1. Taksonomia Blooma – przedstawienie modelu taksonomii celów edukacyjnych – omówienie kluczowych pytań i metod uczenia na różnych poziomach taksonomii.
2. Formułowanie pytań i poleceń do zadań (wnioskowanie w trakcie lekcji, karty pracy, sprawdziany).
3. Omówienie kart pracy i sprawdzianów z wybranych przedmiotów, metoda równoległego zeszytu – rekapitulacja i tworzenie notatek, przygotowanie sprawdzaniu (polecenia, instrukcje graficzne, kolejność zadań, stopień trudności).
4. Metody uczenia się wspomagające efektywność uczenia dzieci z orzeczeniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym uczniów w spektrum.
5. Przygotowanie jednostki lekcyjnej według taksonomii Blooma, lekcja pokazowa, przykłady rekapitulacji eliminujących dyskomfort związany z popełnianiem błędów.
6. Taksonomia Blooma, Krathwohla – poziomy motywacji do nauki (sfera afektywna), cechy motywującej informacji zwrotnej, komunikaty amortyzujące niepowodzenia.
7. Diagnoza uzupełniająca – jak uwzględniać profil poznawczy dziecka i jednocześnie kształtować adekwatną samoocenę u ucznia w spektrum – profil zdolności Gardnera, style uczenia a kolorowe pokoje, wzorzec poznawczy D. Markova, A. Powell.
8. Szkolna struktura współpracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia w spektrum, wychowawcy i pedagoga -zweryfikowane standardy współpracy, przydział zadań.
Niespodzianka metodyczna – zapomnij, że jesteś w klasie i ucz się części mowy oglądając Jasia Fasolę.
Kliknij i zapoznaj się z praktycznymi przykładami zastosowania metody w trakcie lekcji
Formy szkolenia: wykład, prezentacja multimedialna, ćwiczenia warsztatowe – arkusze zadaniowe dla każdego uczestnika, modelowanie przez prowadzącego wybranych metod i form pracy z uczniem w spektrum, lekcja pokazowa z wybranego przedmiotu
Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych
Liczba uczestników: do 25 osób
Prowadząca:
Cena szkolenia: 685,00 zł
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.