Kadra szkoleniowa
Trenerzy Fundacji SYNAPSIS
- Paulina Brewczyńska-Wasiak
- Agata Bujnik
- Joanna Burgiełł-Szkiel
- Zuzanna Domasiewcz
- Aleksandra Duszczyk
- Urszula Gałka
- Anna Jadach
- Marta Jakubowska
- Izabela Kocyłak
- Kornelia Krajowska-Kukiel
- Magdalena Nowina-Konopka
- Krzysztof Rataj
- Maria Ratajczak
- Dorota Rzepczyńska
- Iwona Skrzypczyk-Gałkowska
- Anna Szostak
- Beata Szynkaruk
- Renata Werpachowska
- Katarzyna Wróbel
- Izabella Zielińska
Doktor nauk o kulturze fizycznej, fizjoterapeutka, certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta. Doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z ASD zdobywała w Ośrodku dla Osób z Autyzmem „Effatha“ pracując w Poradni i Szkole Specjalnej. Od 2014 roku współpracuje z Ośrodkiem i Terapeutycznym Przedszkolem Fundacji SYNAPSIS prowadząc indywidualne zajęcia fizjoterapeutyczne, zajęcia terapeutyczne oraz zajęcia grupowe TUS. Należy do interdyscyplinarnego zespołu specjalistów zajmujących się wczesną diagnostyką całościowych zaburzeń rozwojowych u dzieci w wieku od 8 do 24 miesięcy.
Prowadzi szkolenia, warsztaty oraz staż terapeutyczny. Stale podnosi swoje kwalifikacje uczestnicząc w specjalistycznych kursach, szkoleniach i konferencjach związanych z tematyką ASD oraz fizjoterapii.
Pedagog specjalny, kierownik zespołu diagnostyczno-konsultacyjnego w Zespole Badabada. Ukończyła roczne szkolenie z zakresu aktywizacji społecznej i zawodowej osób z autyzmem prowadzone przez Fundację SYNAPSIS oraz dwuletni staż terapeutyczny prowadzony przez Fundację SYNAPSIS, liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń dotyczących tematyki autyzmu, m.in.: „Diagnoza małych dzieci (do 3 r.ż.)”.
Od 15 lat pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi i młodzieżą) prowadząc zajęcia indywidualne, grupowe, należy również do zespołu diagnostycznego, prowadzi diagnozy nozologiczne oraz funkcjonalne, współpracuje z rodzicami osób ze spektrum. Od 12 lat należy do zespołu trenerów, prowadzi szkolenia, warsztaty i staż terapeutyczny. Od 2008 r. pracuje w zespole specjalistów zajmujących się wczesną diagnostyką całościowych zaburzeń rozwojowych (dzieci w wieku 8 – 24 miesięcy). Ukończyła szkolenia uprawniające do prowadzenia badań klinicznych i naukowych przy pomocy narzędzia ADOS – 2.
Psycholog, psychoterapeuta. Ukończyła liczne szkolenia, staże i uczestniczyła w konferencjach dotyczących wspierania terapii osób z autyzmem, ich tożsamości oraz psychoedukacji, wspierania rodzin dzieci z autyzmem, testów diagnostycznych i narzędzi terapeutycznych.
Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń w zakresie terapii i edukacji osób z autyzmem.
Od ponad 10 lat pracuje z osobami ze spektrum autyzmu, prowadząc zajęcia indywidualne, grupowe, a w ostatnim czasie głównie psychoterapię indywidualną osób dorosłych. Przez długi czas uczestniczyła również w zespole diagnostycznym, gdzie współprowadziła procesy diagnostyczne osób w każdym wieku. Pracuje pod superwizją. Przeprowadziła wiele szkoleń i warsztatów z zakresu ASD, występowała na krajowych konferencjach dotyczących wspierania osób ze spektrum autyzmu.
Psycholog, pedagog, doktor nauk społecznych. Posiada niemal 20-letnie doświadczenie w pracy klinicznej z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu oraz z ich rodzinami. Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach dotyczących diagnozy, wczesnej interwencji oraz metod terapii zaburzeń rozwoju u dzieci (m.in. ADOS-2, ESDM, TEACCH, INSITE, ABA, Studium Pomocy Dzieciom z Autyzmem i Ich Rodzinom Fundacji SYNAPSIS).
Jej zainteresowania badawcze obejmują wczesne wykrywanie zaburzeń rozwojowych, adaptację narzędzi diagnostycznych oraz sytuację rodziców dzieci ze spektrum autyzmu. Autorka publikacji poświęconych tej tematyce.
Ukończyła szkolenie trenerskie zorganizowane przez Centrum TROP. Od 2008 roku jest członkiem zespołu trenerów Fundacji SYNAPSIS. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, kursów i staży dla rodziców, profesjonalistów i studentów.
Aleksandra Duszczyk – pedagożka specjalna, arteterpeutka. Posiada wieloletnie doświadczenie w diagnostyce i terapii dzieci, młodzieży oraz dorosłych osób w spektrum autyzmu.
W Fundacji SYNAPSIS od 2010 r. prowadzi konsultacje i diagnozy dzieci i młodzieży oraz indywidualne i grupowe zajęcia terapeutyczne z małymi dziećmi w spektrum autyzmu. Specjalizuje się w rozwijaniu umiejętności zabawy i komunikowania się oraz wprowadzaniu wspomagających i alternatywnych sposobów komunikowania się (AAC). Wspiera rodziców w codziennych wyzwaniach związanych z rodzicielstwem.
Doświadczenie w pracy z osobami w spektrum autyzmu zdobywała podczas licznych staży, m.in.: w Ośrodku Integracji Społecznej dla dorosłych osób
z autyzmem Stowarzyszenia Terapeutów, dwuletniego stażu terapeutycznego prowadzonego przez Fundację SYNAPSIS. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Poradnictwa psychologicznego i interwencji kryzysowej oraz liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, m.in.: badanie ADOS-2, Profil Psychoedukacyjny PEP3 i szkolenia w obszarze wspomagających sposobów komunikowania się (np.: PECS, Makaton, VB-MAPP).
Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń z zakresu rozwijania komunikowania się dzieci w spektrum oraz szkolenia „Spektrum autyzmu (ASD). Wiedzieć, zrozumieć, pomóc”. Konsultowała merytorycznie wiele projektów i warsztatów kulturalnych dedykowanych osobom w spektrum autyzmu.
Prowadzi szkolenia:
„Spektrum autyzmu (ASD). Wiedzieć, zrozumieć, pomóc”
„Nie wystarczy mówić, żeby się komunikować”
Szkolenia dedykowane instytucjom kultury
Psycholog, terapeuta, szkoleniowiec. Ukończyła liczne szkolenia, kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, szkolenia w stosowaniu testów diagnostycznych i narzędzi terapeutycznych dla dzieci z ASD, programy wspierania rodzin. Jest współautorką i realizatorem koncepcji programowej dwuletniego Studium Pomocy Dzieciom z Autyzmem i ich Rodzinom, rocznego Szkolenia Bazowego w ramach projektu Autyzm – Akademia dla NGO’s, realizowanych przez Fundację SYNAPSIS. Uczestniczyła w opracowaniu szkoleń z zakresu terapii i edukacji osób z ASD, diagnozy funkcjonalnej oraz tworzenia pozytywnych strategii radzenia sobie z trudnymi zachowaniami, rekomendowanych dla rodziców, profesjonalistów oraz stażystów.
Od 29 lat pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi, młodzieżą i dorosłymi), należy do zespołu diagnostycznego Fundacji SYNAPSIS. Prowadzi diagnozy nozologiczne, psychologiczne, funkcjonalne, wizyty konsultacyjne, zajęcia indywidualne oraz grupy psychoedukacyjne dla rodziców, dotyczące problemów wychowawczych.
Od 2004 r. prowadzi szkolenia, warsztaty i superwizje związane z tematyką zaburzeń ze spektrum autyzmu. Specjalizuje się w diagnozie nozologicznej, funkcjonalnej oraz w tematyce trudnych zachowań. Prowadzi konsultacje oraz poradnictwo dla rodziców dzieci i młodzieży z ASD.
Jest członkiem Rady Szkoleniowej Fundacji SYNAPSIS.
Rehabilitant, logopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog. Ukończyła liczne szkolenia, staże i uczestniczyła w konferencjach dotyczących wspierania terapii osób z autyzmem, ich tożsamości oraz psychoedukacji, rozwoju funkcjonalnej komunikacji, terapii logopedycznej oraz neurologopedycznej, wspierania rodzin dzieci z autyzmem, testów diagnostycznych i narzędzi terapeutycznych.
Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń dla stażystów logopedycznych z zakresu terapii i edukacji osób z autyzmem, ze szczególnym uwzględnieniem pracy nad rozwojem komunikacji oraz III modułowego szkolenia z zakresu rozwijania komunikacji u dzieci.
Od 2000 r. pracuje z osobami w spektrum autyzmu, prowadząc zajęcia indywidualne, grupowe i w diadach. Prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu ASD oraz staż logopedyczny.
Pedagog ogólny i specjalny, terapeutka. W latach 2011-2022 pełniła funkcję dyrektora Przedszkola Fundacji SYNAPSIS.
Ukończyła dwuletnie Studium Pomocy Dzieciom z Autyzmem i ich Rodzinom oraz dwuletni staż terapeutyczny prowadzone przez Fundację SYNAPSIS, dwuletnie szkolenie z zakresu terapii rodzin w nurcie systemowym, liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Specjalizuje się we wsparciu rodzin oraz prowadzeniu TUS dla osób z ZA i autyzmem.
Przygotowywała wykłady i warsztaty do rocznego szkolenia: Autyzm. Małe dziecko – duża sprawa.
Od 20 lat pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi, młodzieżą i dorosłymi) prowadząc zajęcia grupowe, w diadach, współpracuje z rodzicami osób ze spektrum autyzmu. Należała również do zespołu diagnostycznego, prowadziła diagnozy nozologiczne oraz funkcjonalne. Od 16 lat należy do zespołu trenerów, prowadzi szkolenia, warsztaty oraz konferencje.
Pedagożka specjalna, trenerka pracy, terapeutka dorosłych osób w spektrum autyzmu, neuroculture change maker(ka), absolwentka studiów podyplomowych „Neuroróżnorodność w miejscu pracy. Inkluzywna rekrutacja i zarządzanie”. Pracuje w Zakładzie Aktywności Zawodowej Pracownia Rzeczy Różnych SYNAPSIS prowadząc konsultacje, zajęcia indywidualne i grupowe. Uczestniczka licznych szkoleń i kursów z zakresu terapii osób z zaburzeniami w spektrum autyzmu. Współautorka trzy modułowego szkolenia zaawansowanego dotyczącego kształcenia kadr profesjonalistów do pracy z osobami z autyzmem w ramach projektu „Train the Trainers – Edukacja dla włączenia społecznego i zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)”.
Psycholog, psychoterapeutka, absolwentka psychologii UJ i całościowego szkolenia z psychoterapii prowadzonego przez Zespół Terapii Rodzin przy Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego i Fundację ,,Na szlaku” w Krakowie. Ukończyła dwuletni staż terapeutyczny prowadzony przez Fundację SYNAPSIS, liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń dotyczących tematyki autyzmu, m.in.: „Zespół Aspergera”, „Autyzm. Małe dziecko – duża sprawa. Diagnoza, terapia, wsparcie rodziny”.
Od 11 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą ze spektrum autyzmu prowadząc zajęcia indywidualne i grupowe, należy również do zespołu diagnostycznego, prowadzi diagnozy nozologiczne oraz funkcjonalne, współpracuje z rodzicami osób ze spektrum. Prowadzi również psychoterapię młodzieży i osób dorosłych ze spektrum autyzmu. Od 10 lat należy do zespołu trenerów, prowadzi szkolenia, warsztaty i staż terapeutyczny. Najczęściej prowadzi szkolenia na temat Zespołu Aspergera i Treningu Umiejętności Społecznych.
Psycholog, koordynator stażu terapeutycznego, trener. Ukończyła dwuletni staż terapeutyczny prowadzony przez Fundację SYNAPSIS, liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym dwuletnie Studium Pomocy Osobom Autystycznym i ich Rodzinom prowadzone przez Fundację SYNAPSIS.
Od 1999 r. pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi, młodzieżą i dorosłymi) oraz ich rodzicami prowadząc konsultacje, zajęcia indywidualne, grupowe i w diadach. Należy również do zespołu diagnostycznego. Prowadzi diagnozy nozologiczne oraz funkcjonalne, współpracuje z rodzicami osób ze spektrum.
Od 2007 r. należy do zespołu trenerów, prowadzi szkolenia, warsztaty i staż terapeutyczny.
Pedagog specjalny, terapeuta. Ukończył liczne szkolenia i kursy z zakresu terapii i wsparcia osób w spektrum autyzmu oraz wprowadzania alternatywnych i wspomagających metod komunikacji. Uczestniczył w opracowywaniu szkoleń dotyczących tematyki autyzmu, m.in.: trzymodułowego szkolenia zaawansowanego dotyczącego kształcenia kadr profesjonalistów do pracy z osobami z autyzmem w ramach projektu „Train the Trainers – Edukacja dla włączenia społecznego i zawodowego osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)”.
Od 2010 roku pracuje z dorosłymi osobami w spektrum autyzmu oraz ich rodzicami prowadząc konsultacje, zajęcia indywidualne i grupowe. Od marca 2017 do marca 2023 roku pełnił funkcję kierownika zespołu merytorycznego w Zakładzie Aktywności Zawodowej Pracownia Rzeczy Różnych SYNAPSIS.
Terapeuta, wieloletni członek zarządu Fundacji SYNAPSIS.
Współtworzyła: dwuletnie Studium Pomocy Dzieciom z Autyzmem i ich Rodzinom, Roczne szkolenie z zakresu aktywizacji społecznej i zawodowej osób z autyzmem oraz dwuletni staż terapeutyczny prowadzone przez Fundację SYNAPSIS. Ukończyła liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń dotyczących tematyki autyzmu, m.in.: szkolenia z metody Carole Sutton oraz szkolenia: Trudne zachowania osób z autyzmem – model pracy w oparciu o pozytywne, nieawersyjne strategie.
Od 25 lat pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi, młodzieżą i dorosłymi) prowadząc zajęcia indywidualne i grupowe, należy również do zespołu diagnostycznego, prowadzi diagnozy nozologiczne, współpracuje z rodzicami osób ze spektrum. Od 25 lat prowadzi szkolenia i warsztaty.
Magister pedagogiki specjalnej odpowiedzialny za opracowanie i wdrożenie systemu logicznych konsekwencji wg modelu R. Dreikursa w jednej z dolnośląskich szkół, edukator nauczycieli i rodziców (współpraca z różnymi ośrodkami doskonalenia nauczycieli), trener treningu kontroli złości „Pod kontrolą” wg programu H.M. Kellner, certyfikowany trener Treningu Zastępowania Agresji A. Goldsteina, czynnie pracujący z dziećmi i młodzieżą (34 lat pracy), terapeuta CBT.
Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel języka polskiego, oligofrenopedagog, specjalista w zakresie pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, wykładowca akademicki, doradca metodyczny z 15-letnim stażem, trener TUS. Autorka książki metodycznej, redaktorka książek naukowych, licznych artykułów naukowych, metodycznych i popularyzatorskich, programu nauczania oraz opracowań edukacyjnych w tekście łatwym do czytania i rozumienia.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół metodyki nauczania języka polskiego oraz metodyki nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, głównie w zakresie szeroko pojętego dostosowania wymagań edukacyjnych, form, metod i sposobów pracy do indywidualnych potrzeb ucznia.
Psycholog, terapeuta, mgr Uniwersytetu SWPS w Warszawie i Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Od 2001 roku prowadzi terapię indywidualną i grupową z młodzieżą i dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu, przeprowadza diagnozy w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu młodzieży i osób dorosłych. Udziela konsultacji dla rodziców i nauczycieli, prowadzi szkolenia w zakresie wiedzy na temat autyzmu. Posiada ponad trzyletnie doświadczenie pracy jako psycholog szkolny w szkole dla uczniów z trudnościami w uczeniu się. Superwizor metody VIT (Wideotrening Komunikacji), uczestniczka kilku wizyt studyjnych w europejskich ośrodkach wspierających dorosłe osoby ze spektrum autyzmu. Ukończyła szkolenie drugiego stopnia w zakresie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniu (TSR).
Prawnik, mediator.
Absolwentka studiów prawniczych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, gdzie uzyskała tytuł magistra obojga praw oraz licencjat prawa kanonicznego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie, kierunku Rachunkowość i Podatki. Wpisana na listę stałych mediatorów Sądu Okręgowego w Warszawie oraz Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie, posiada certyfikat kwalifikacji „Prowadzenie mediacji sądowych i pozasądowych w sprawach cywilnych” wydany przez Instytucję Certyfikującą, Konfederację Lewiatan, Centrum Mediacji Lewiatan. Ponadto posiada certyfikat ukończenia Szkoły Trenerów Biznesu wydany przez firmę Moderator Sp. z o.o.
Obecnie prowadzi prywatną praktykę prawną oraz mediacyjną, współpracując z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz osób z niepełnosprawnościami. Na podstawie autorskich materiałów szkoleniowych prowadzi szkolenia i warsztaty. Przeprowadza również audyty dostępności architektonicznej oraz dostępności informacyjno-komunikacyjnej obiektów na rzecz osób ze szczególnymi potrzebami narażonych na wykluczenie społeczne. W sytuacji pojawienia się trudności bądź wątpliwości związanych z wdrożeniem zmian rekomendowanych w raporcie z audytu, czy to na etapie wstępnym, czy to na etapie końcowym świadczy doradztwo w procesie wdrażania rekomendowanych zmian z raportu, aby skutecznie zlikwidować zarówno bariery architektoniczne jak i komunikacyjno – informacyjne.
Atuty zawodowe to skutecznie działanie i dobry kontakt z Klientem, które charakteryzują się indywidualnym podejściem do każdego zagadnienia.
Psycholog, mgr profilaktyki społecznej i resocjalizacji, coach, ukończyła studia podyplomowe nauczycielskie i studia podyplomowe z ”Porozumienie bez przemocy wg Marschalla B. Rosenberga”. Ukończyła liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń dotyczących tematyki autyzmu, m.in. Dwuletniego Studium Pomocy Osobom Autystycznym i ich Rodzinom prowadzone przez Fundację SYNAPSIS, szkoleń dla pracowników bibliotek, szkoleń dotyczących pracy z osobami dorosłym.
Od 1994 roku pracuje z osobami ze spektrum autyzmu (dziećmi, młodzieżą i dorosłymi), ma doświadczenie w pracy indywidualnej, grupowej, pracy z rodziną i otoczeniem osób z autyzmem. Od 2012 roku wspiera merytorycznie projekty dotyczące mieszkalnictwa wspomaganego, włączenia społecznego i zawodowego dorosłych osób z autyzmem. Od 1995 roku należy do zespołu trenerów. Prowadzi szkolenia, warsztaty i superwizje z zakresu problematyki zaburzeń ze spektrum autyzmu i występuje na konferencjach. Od 2016 roku pracuje jako psycholog szkolny w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Od 2021 roku przygotowuje osoby ze spektrum autyzmu do roli samorzeczników.
Katarzyna Wróbel – psycholożka, terapeutka, diagnostka młodzieży oraz dorosłych osób z ASD oraz ADHD.
W Fundacji SYNAPSIS od 2010 r. należy do Zespołu diagnozującego młodzież i dorosłe osoby w spektrum autyzmu, a od 2021 r. szkoli specjalistów w tym zakresie. Przez 10 lat pracowała w Zakładzie Aktywności Zawodowej Pracownia Rzeczy Różnych SYNAPSIS jako trener pracy z osobami w spektrum autyzmu i współistniejącymi sprzężeniami.
Prowadzi konsultacje, spotkania o charakterze psychoedukacji dla młodzieży, osób dorosłych i ich rodzin. Odbyła staż psychologiczny na Oddziale Dziennym w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie oraz w Poradni Rehabilitacyjnej dla Dzieci z Autyzmem i Ich Rodzin w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Od 2017 r. systematycznie się szkoli (Wykorzystanie ADOS-2 w diagnostyce klinicznej, szkolenia dotyczące tematyki całościowych zaburzeń rozwoju, m.in. Pozytywne Wsparcie Zachowań Trudnych wg G. La Vigna, Seksualność osób z autyzmem oraz szkolenia dotyczące komunikacji, m.in. PECS, MAKATON), superwizuje i zdobywa nowe kwalifikacje dotyczące pracy z osobami z autyzmem.
Współprowadzi szkolenie:
„Diagnostyka osób dorosłych pod kątem spektrum autyzmu”
Radca prawny, od wielu lat związana z organizacjami pozarządowymi, w tym od 2017 roku w Fundacji SYNAPSIS udziela porad prawnych osobom w spektrum autyzmu i członkom ich rodzin. Doświadczenie zdobywa też we własnej kancelarii radcowskiej, gdzie na co dzień pracuje m.in. z opiekunami osób niepełnosprawnych.