Oferta szkoleń

Wczesne wykrywanie autyzmu

Dzieci i młodzież w spektrum autyzmu

Dorosłe osoby w spektrum autyzmu

SZKOLENIA SZYTE NA MIARĘ

Wczesne wykrywanie autyzmu

WARSZTATY - NARZĘDZIE M-CHAT-R - WEBINAR

M-CHAT-R/F jest darmowym, dwustopniowym narzędziem przesiewowym stosowanym w celu oceny, czy dane dziecko może być zagrożone zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przeznaczone jest do regularnych obserwacji dzieci w wieku 16-30 miesięcy. W przypadku wystąpienia ryzyka potrzebne jest przeprowadzenie przez specjalistę procedury weryfikacyjnej, potwierdzającej lub wykluczającej wynik otrzymany w kwestionariuszu.
Warsztat przeznaczony jest dla pedagogów, psychologów i innych specjalistów zajmujących się rozwojem dziecka do 3 roku życia. Jego efektem będzie nabycie umiejętności przeprowadzenia procedury weryfikacyjnej oraz przekazywania rodzicom informacji o niepokojących wynikach badania.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • co w rozwoju małego dziecka powinno nas niepokoić?
  • narzędzie M-CHAT-R/F jako skuteczna metoda monitorowania u dzieci zaburzeń w kierunku ASD
  • narzędzie M-CHAT-R/F – omówienie narzędzia i programu online
  • procedura weryfikacyjna M-CHAT-F w praktyce
  • jak przekazywać rodzicom wyniki badania?

CZAS TRWANIA: 6 godzin dydaktycznych (3 godziny dydaktyczne wykładu do obejrzenia przed sesją online + 3 godziny dydaktyczne sesji online w czasie rzeczywistym)

PROWADZĄCA: Agata Bujnik

CENA: 230,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

DIAGNOZOWANIE MAŁYCH DZIECI W KIERUNKU ZABURZEŃ ZE SPEKTRUM AUTYZMU

Szkolenie skierowane jest do osób mających doświadczenie w pracy z małymi dziećmi, zajmujących się oceną ich funkcjonowania, mających podstawową wiedzę dotyczącą nabywania umiejętności dziecka w pierwszych 3 latach życia w normie oraz w przypadku rozwoju o nietypowym przebiegu.

CELE SZKOLENIA:

  • zdobycie wiedzy umożliwiającej wykrywanie zaburzeń w rozwoju społeczno-komunikacyjnym u małych dzieci (0-3)
  • wyposażenie w umiejętności zbierania informacji niezbędnych w procesie diagnozowania w kierunku ASD (wywiad z rodzicami, obserwacja dziecka obejmująca przejawy nieprawidłowości oraz ocenę poziomu rozwoju w poszczególnych sferach)
  • zapoznanie ze standardami postępowania diagnostycznego w przypadku małych dzieci.

CZAS TRWANIA: 19 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCE: dr Zuzanna Domasiewicz, mgr Agata Bujnik

CENA: 750,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie, poczęstunek)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Dzieci i młodzież w spektrum autyzmu

Spektrum autyzmu (ASD). Wiedzieć, zrozumieć, pomóc.

Szkolenie skierowane jest do specjalistów – pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, nauczycieli i innych zaczynających pracę z osobą w spektrum autyzmu lub chcących uporządkować i uaktualnić dotychczasową wiedzę na temat spektrum autyzmu (ASD).

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • co to jest spektrum autyzmu?
  • różne podejścia do spektrum autyzmu (ASD)
  • epidemiologia i etiologia ASD
  • charakterystyka funkcjonowania osób ze spektrum autyzmu (trudności i mocne strony)
  • specyfika funkcjonowania poznawczego i sensorycznego osób z ASD
  • terapia i wspieranie osób w spektrum autyzmu
  • przykładowe sposoby wsparcia i kierunki pracy terapeutyczno-edukacyjnej.

CZAS TRWANIA: 15 godzin dydaktycznych (5 godzin dydaktycznych wykładów do obejrzenia przed sesją online + 10 godzin dydaktycznych sesji online w czasie rzeczywistym)

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

CENA: 450,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

SZKOLENIE DOTYCZĄCE ZESPOŁU ASPERGERA

Szkolenie skierowane jest do profesjonalistów zainteresowanych problematyką zespołu Aspergera, pracujących lub planujących pracę z osobami z zespołem Aspergera.

Osoby, które ukończyły szkolenie mogą uczestniczyć w następujących szkoleniach specjalistycznych:

Trening umiejętności społecznych w pracy z osobami w spektrum autyzmu
Zachowania trudne u osób w spektrum autyzmu

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • omówienie kryteriów diagnostycznych ZA
  • omówienie specyfiki funkcjonowania poznawczego, społecznego i emocjonalnego osób z zespołem Aspergera
  • przedstawienie kwestionariuszy do diagnozy funkcjonalnej osób z ZA
  • omówienie funkcjonowania w szkole i problemów występujących na różnych etapach edukacji u dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera
  • omówienie wskazówek do pracy z dziećmi i młodzieżą z ZA na terenie szkoły
  • prezentacja obszarów terapii oraz głównych metod pracy z osobami z ZA
  • omówienie najważniejszych zagadnień dotyczących pracy z rodziną osób z zespołem Aspergera.

CZAS TRWANIA: 19 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCE: Kornelia Krajowska-Kukiel, Marta Jakubowska

CENA: 570,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

ZACHOWANIA TRUDNE U OSÓB W SPEKTRUM AUTYZMU

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, terapeutów i psychologów pracujących z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi w spektrum autyzmu.

Uczestnicy szkolenia zdobędą praktyczną wiedzę do zastosowania w tworzeniu najbardziej pozytywnych i rozwojowych strategii radzenia sobie z trudnymi zachowaniami.
Zaprezentowany model postępowania opiera się na nowatorskim i uznanym podejściu do rozwiązywania sytuacji kryzysowych.

WARUNKI KWALIFIKACJI:

Zapraszamy na szkolenie specjalistów, którzy ukończyli szkolenie/szkolenia z zakresu podstawowej wiedzy o spektrum autyzmu.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • prezentacje modelu postępowania w procesie tworzenia strategii stosowanych w pracy z trudnymi zachowaniami
  • tworzenie kategorii i przyczyn trudnych zachowań
  • zasady tworzenia i stosowania systemu wzmocnień
  • prezentacje „Modelu wspierania osób z autyzmem” Gary W. La Vigna, Thomas J. Willys (strategie proaktywne i reaktywne)
  • zastosowanie elementów metody TEACCH w budowaniu strategii stosowanych w pracy z trudnymi zachowaniami
  • prezentacja „case study” (tworzenie kompleksowego systemu zapobiegania występowaniu zachowań problemowych, budowanie strategii reagowania w sytuacjach kryzysowych)

CZAS TRWANIA: 11 godzin dydaktycznych

W skład szkolenia wchodzi przygotowanie zadania domowego przez uczestników i sprawdzenie go przez prowadzących.

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCE: Urszula Gałka, Maria Ratajczak

Trenerki zostały przeszkolone przez zespół Opleidingscentrum Autisme Theo Peters i Garry W. La Vigna podczas wizyt studyjnych w Polsce.

CENA: 440,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

TRENING UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH W PRACY Z OSOBAMI W SPEKTRUM AUTYZMU

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, terapeutów, pedagogów i psychologów, którzy pracują z wysoko funkcjonującymi osobami z autyzmem lub zespołem Aspergera.

Szkolenie ma na celu przygotowanie uczestników do prowadzenia treningu umiejętności społecznych z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi ze spektrum autyzmu w normie intelektualnej oraz na poziomie niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, komunikującymi się werbalnie.

WARUNKI KWALIFIKACJI:

Zapraszamy na szkolenie specjalistów, którzy ukończyli szkolenie/szkolenia z zakresu podstawowej wiedzy o spektrum autyzmu.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • wstęp: podstawowe informacje o deficytach w zakresie kontaktów i umiejętności społecznych u osób z autyzmem
  • przedstawienie różnych form pracy nad rozwijaniem umiejętności społecznych (m. in. Trening Umiejętności Społecznych Goldsteina)
  • zasady organizacji i cele terapeutyczne zajęć grupowych rozwijających umiejętności społeczne osób z autyzmem
  • grupa terapeutyczna TUS dla osób z autyzmem w różnym wieku – przykładowe scenariusze
  • tworzenie scenariuszy zajęć w podgrupach
  • ćwiczenia w prowadzeniu zajęć rozwijających umiejętności społeczne
  • profilaktyka i strategie postępowania w przypadku trudnych zachowań uczestników grupy.

CZAS TRWANIA: 19 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCE: dr Paulina Brewczyńska-Wasiak, mgr Magdalena Nowina-Konopka

CENA: 580,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

NIE WYSTARCZY MÓWIĆ, ŻEBY SIĘ KOMUNIKOWAĆ. Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji?

Szkolenie stworzone przez zespół specjalistów – terapeutów i logopedów na podstawie wieloletniej pracy terapeutycznej z dziećmi w spektrum autyzmu, zarówno tymi mówiącymi, jak i niemówiącymi.

Skierowane jest do rodziców dzieci w spektrum autyzmu oraz specjalistów (pedagogów, psychologów, logopedów) pracujących z takimi dziećmi w wieku od 2 do 8 lat.

Na szkoleniu nauczysz się obserwować i oceniać, czy posiadane przez Twoje dziecko sposoby komunikowania się pozwalają mu na zaspokajanie podstawowych potrzeb, są zrozumiałe dla otoczenia i sprzyjają aktywnemu uczestnictwu w życiu społecznym (domowym, przedszkolnym lub szkolnym). Dowiesz się, które aspekty w komunikowaniu się dzieci spektrum autyzmu są szczególnie istotne oraz poznasz sposoby i strategie, które pomogą Ci w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych Twojego dziecka.

Zagadnienia:

Dowiesz się, czym jest funkcjonalna komunikacja.
Nauczysz się obserwować i oceniać sposoby komunikowania się dziecka.
Poznasz strategie nastawione na rozwijanie umiejętności społeczno-komunikacyjnych u dzieci w spektrum autyzmu.
Dowiesz się, co wspiera rozumienie mowy, poleceń i oczekiwań.

 

Prowadząca:

Aleksandra Duszczyk – pedagożka specjalna, arteterpeutka. Posiada wieloletnie doświadczenie w diagnostyce i terapii dzieci, młodzieży oraz dorosłych osób w spektrum autyzmu.

Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (w tym 1 godzina dydaktyczna warsztatu)

Liczba uczestników: do 24 osób

Cena: 425,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Jak przygotować uczniów w spektrum autyzmu do egzaminów zewnętrznych: ósmoklasisty i maturalnego?

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, nauczycieli współorganizujących kształcenie, pedagogów, osób zainteresowanych uzupełnieniem wiedzy i umiejętności zawodowych, nauczycieli szkół podstawowych ogólnodostępnych.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • wybrane podstawy prawne organizacji egzaminów zewnętrznych: ósmoklasisty i maturalnego dla uczniów w spektrum autyzmu
  • funkcjonowanie uczniów w spektrum autyzmu w szkole podstawowej i ponadpodstawowej a diagnoza i zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
  • przygotowanie uczniów w spektrum autyzmu do egzaminu ósmoklasisty i maturalnego poprzez dostosowanie wymagań edukacyjnych, sposobów, form i metod pracy do jego indywidualnych potrzeb i możliwości
  • analiza wybranych arkuszy egzaminu ósmoklasisty i maturalnego dla uczniów w spektrum autyzmu

CZAS TRWANIA: 4 godziny dydaktyczne

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: dr Iwona Skrzypczyk-Gałkowska

CENA: 280,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Jak przygotować uczniów w spektrum autyzmu do egzaminu ósmoklasisty?

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, nauczycieli współorganizujących kształcenie, pedagogów, osób zainteresowanych uzupełnieniem wiedzy i umiejętności zawodowych, nauczycieli szkół podstawowych ogólnodostępnych.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • wybrane podstawy prawne organizacji egzaminu ósmoklasisty dla uczniów w spektrum autyzmu
  • funkcjonowanie uczniów w spektrum autyzmu w szkole podstawowej a diagnoza i zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
  • przygotowanie uczniów w spektrum autyzmu do egzaminu ósmoklasisty poprzez dostosowanie wymagań edukacyjnych, sposobów, form i metod pracy do jego indywidualnych potrzeb i możliwości
  • analiza wybranych arkuszy egzaminu ósmoklasisty dla uczniów w spektrum autyzmu

CZAS TRWANIA: 4 godziny dydaktyczne

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: dr Iwona Skrzypczyk-Gałkowska

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Jak przygotować uczniów w spektrum autyzmu do egzaminu maturalnego?

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli, nauczycieli współorganizujących kształcenie, pedagogów, osób zainteresowanych uzupełnieniem wiedzy i umiejętności zawodowych, nauczycieli szkół podstawowych ogólnodostępnych.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • wybrane podstawy prawne organizacji egzaminu maturalnego dla uczniów w spektrum autyzmu
  • funkcjonowanie uczniów w spektrum autyzmu w szkole ponadpodstawowej a diagnoza i zalecenia w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego
  • przygotowanie uczniów w spektrum autyzmu do egzaminu maturalnego poprzez dostosowanie wymagań edukacyjnych, sposobów, form i metod pracy do jego indywidualnych potrzeb i możliwości
  • analiza wybranych arkuszy maturalnych dla uczniów w spektrum autyzmu

CZAS TRWANIA: 4 godziny dydaktyczne

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: dr Iwona Skrzypczyk-Gałkowska

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE DLA UCZNIÓW W SPEKTRUM AUTYZMU W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół ogólnodostępnych, zainteresowanych nauczycieli, terapeutów i rodziców.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • podstawy prawne organizacji kształcenia specjalnego dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej
  • rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej
  • opracowanie programu zajęć rewalidacyjnych dla ucznia ze spektrum autyzmu
  • prowadzenie dokumentacji zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze spektrum autyzmu
  • metodyka pracy rewalidacyjnej z uczniem ze spektrum autyzmu

CZAS TRWANIA: 8 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: dr Iwona Skrzypczyk-Gałkowska

CENA: 300,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej

Szkolenie skierowane jest do nauczycieli szkół ogólnodostępnych, zainteresowanych nauczycieli, terapeutów i rodziców.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • dostosowanie wymagań edukacyjnych w przepisach prawa oświatowego
  • charakterystyka ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej
  • przykładowy katalog form i metod pracy z uczniem ze spektrum autyzmu na wybranych lekcjach
  • przykładowe dostosowania wymagań edukacyjnych na poszczególne oceny dla ucznia ze spektrum autyzmu
  • przykłady zadań dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i możliwości psychofizycznych ucznia ze spektrum autyzmu.

CZAS TRWANIA: 6 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: dr Iwona Skrzypczyk-Gałkowska

CENA: 250,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Jak różnicować metody pracy z uczniem w spektrum? Model Benjamina Blooma

Na szkoleniu poznasz narzędzie klasyfikacji umiejętności i celów nauczania amerykańskiego psychologa Benjamina Blooma. Model ten składa się z 6 poziomów związanych z rozwijaniem umiejętności myślenia krytycznego:

  • zapamiętywanie,
  • zrozumienie,
  • zastosowanie,
  • analizowanie,
  • ocenianie,
  • tworzenie.
Skupia się na pokonywaniu trudności, dzięki czemu możliwe są postępy w nauce.
Nauczysz się, jak go stosować w praktyce, korzystając z wiedzy jednej z najbardziej doświadczonych pedagożek w Polsce.
Szkolenie da Ci narzędzia wspierania uczniów w spektrum autyzmu w ich rozwoju i edukacji. Będzie zachętą do kreatywności i stosowania nierutynowych, indywidualnych rozwiązań. Jednocześnie, dzięki temu, że model ma bardzo dobre oparcie w badaniach i praktyce, możesz mieć pewność, że sprawdzi się w Twojej pracy.
 

Zapraszamy:

  • nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych,
  • nauczycieli prowadzących edukację włączająca w każdym rodzaju szkoły, w tym w szkole zbiorczej,
  • nauczycieli współorganizujących kształcenie,
  • pedagogów,
  • psychologów szkolnych,
  • wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych, ośrodków socjoterapii, świetlic terapeutycznych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych,
  • wszystkie osoby zainteresowane tym tematem.

 

Program szkolenia:

Część teoretyczna
  • Model klasyfikacji celów edukacyjnych według Benjamina Blooma: omówienie kluczowych zagadnień i metod uczenia na poszczególnych poziomach modelu.
Część praktyczna
  • Weźmiesz udział w przygotowaniu lekcji.
  • Opanujesz podstawowe metody uczenia dostosowane do poziomu umiejętności ucznia.
  • Nauczysz się, jak formułować pytania i polecenia do zadań.
  • Omówisz karty pracy z wybranych przedmiotów, zapoznasz się z metodą równoległego zeszytu ułatwiającą tworzenie notatek i powtarzanie materiału.
  • Zaangażujesz się w przygotowanie sprawdzianu (ustalisz stopień trudności, ułożysz kolejność zadań, napiszesz polecenia, zaprojektujesz instrukcje graficzne).
  • Będziesz uczestniczył/a w lekcji pokazowej i doświadczysz perspektywy ucznia.
  • Dokonasz analizy poziomów motywacji do nauki. Dowiesz się, co to jest motywująca informacja zwrotna i jak ją stosować w praktyce.
  • Nauczysz się, jak uwzględniać profil poznawczy ucznia w spektrum i pomagać mu budować adekwatną samoocenę.
  • Poznasz standardy współpracy nauczyciela przedmiotu, nauczyciela współorganizującego kształcenie ucznia w spektrum, wychowawcy i pedagoga. Opracujesz model szkolnej struktury i dokonasz podziału zadań pomiędzy uczestników procesu nauczania.
 
Prowadząca:
 
Dorota Rzepczyńska – mgr resocjalizacji, pedagog specjalny z ponad 30-letnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych wymaganiach edukacyjnych, w tym z uczniami w spektrum, terapeutka CBT (terapia kognitywno-behawioralna), autorka i realizatorka programu profilaktycznego dla uczniów szkoły podstawowej i liceum „Zrozumieć i pokonać lęk”, umożliwiającego opanowanie behawioralno-poznawczych technik radzenia sobie z fobią społeczną i lękiem szkolnym.
 

Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych (2 dni)

Liczba uczestników: do 25 osób (ze względu na dynamikę części praktycznej nie zalecamy większej liczby uczestników)

Cena: 700,00 zł

Po szkoleniu otrzymasz wszystkie przedstawione prezentacje, instrukcje do reagowania w klasie, techniki Pikasa oraz przykładowe karty pracy i sprawdziany ułożone wg taksonomii Blooma.
Cena zawiera również słodki poczęstunek i zaświadczenie.

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

ORGANIZOWANIE KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI, W TYM DZIECI W SPEKTRUM AUTYZMU – DLA PROFESJONALISTÓW

Szkolenie skierowane jest do profesjonalistów, którzy pracują z dziećmi ze spektrum autyzmu w szkołach lub poradniach na różnym poziomie edukacji.

Szkolenie dotyczy regulacji prawnych w odniesieniu do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z autyzmem lub zespołem Aspergera.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • podstawowe informacje na temat kształcenia dzieci i uczniów w spektrum autyzm
  • regulacje prawne w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozwiązania stosowane w edukacji dzieci i uczniów z SPE
  • nauczanie zdalne a kształcenie specjalne/nauczanie indywidualne
  • nauczyciele: rola, zadania, ochrona przewidziana dla funkcjonariuszy publicznych
  • trudne zachowania uczniów – procedury (aspekty prawne)
  • odpowiedzialność prawna dyrektora i nauczycieli za bezpieczeństwo uczniów w oparciu o wybrane przepisy:
    – prawa cywilnego
    – prawa oświatowego i administracyjnego
    – prawa pracy
    – prawa karnego.

CZAS TRWANIA: 8 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: r. pr. Izabella Zielińska

CENA: 350,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

ORGANIZOWANIE KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI, W TYM DZIECI W SPEKTRUM AUTYZMU - DLA RODZICÓW

Szkolenie skierowane jest do rodziców dzieci z ASD w wieku szkolnym.

Szkolenie dotyczy regulacji prawnych w odniesieniu do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z autyzmem lub zespołem Aspergera.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • podstawowe informacje na temat kształcenia dzieci i uczniów w spektrum autyzmu
  • rozwiązania stosowane w edukacji dzieci i uczniów z SPE
  • brak realizacji zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego – co mogę zrobić?
  • odpowiedzialność prawna pracowników szkoły za bezpieczeństwo uczniów, trudne zachowania uczniów z ASD – aspekty prawne
  • współpraca rodziców ze szkołą – aspekty prawne.

CZAS TRWANIA: 7 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: r. pr. Izabella Zielińska

CENA: 170,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Jak rozwijać umiejętność komunikowania się w zabawie z małym dzieckiem z autyzmem?

To kompaktowy webinar, podczas którego poznasz metody rozwojowej pracy z dzieckiem przez zabawę. Dowiesz się, jaki wpływ ma wspólna, dobrze zaprojektowana zabawa na cały proces budowania relacji z dzieckiem w spektrum autyzmu.

Zapraszamy:

  • rodziców małych dzieci w spektrum autyzmu
  • terapeutów
  • logopedów
  • wszystkie osoby zainteresowane tym tematem.

Zagadnienia:

  • dowiesz się czego dzieci uczą się przez zabawę
  • zobaczysz jakie szczególne trudności w zabawie mają dzieci w spektrum autyzmu
  • poznasz zasady dobrej zabawy i oparte na nich strategie działania dostosowane do potrzeb dzieci w spektrum
  • zobaczysz w co się bawić, żeby wspomagać rozwój dziecka w spektrum
  • otrzymasz przykłady zabaw z instrukcjami.

Prowadząca:

Anna Jadach – rehabilitant, logopeda, terapeuta Integracji Sensorycznej, oligofrenopedagog. Ukończyła liczne szkolenia, staże i uczestniczyła w konferencjach dotyczących wspierania terapii osób z autyzmem, ich tożsamości oraz psychoedukacji, rozwoju funkcjonalnej komunikacji, terapii logopedycznej oraz neurologopedycznej, wspierania rodzin dzieci z autyzmem, testów diagnostycznych i narzędzi terapeutycznych.

Czas trwania: 1,5 godziny

Cena: 70,00 zł

W cenie webinaru uczestnicy otrzymują dostęp do filmów z przykładami zabaw do wykorzystania we własnej praktyce.

Webinar odbywać się będzie przy użyciu aplikacji Zoom.

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

STRATEGIE PRACY Z DZIEĆMI Z ECHOLALIĄ

Webinar skierowany jest do zarówno do rodziców, jak i terapeutów. Przedstawia sposób komunikacji dzieci.

ZAKRES TEMATYCZNY WEBINARU:

  • echolalia – sposób pracy
  • model obserwacji zachowań A-B-C w pracy z echolalią
  • echolalia – strategie
  • generalne zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem z echolalią
  • modyfikacja środowiska komunikacyjnego
  • mowa kierowana do dziecka
  • generalne zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem z echolalią

CZAS TRWANIA: 1,5 godziny

PROWADZĄCA: Anna Jadach

CENA: 110,00 zł (uczestnictwo, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

KOMUNIKOWANIE SIĘ JAKO SPOSÓB ELIMINOWANIA TRUDNYCH ZACHOWAŃ

Webinar skierowany jest do zarówno do rodziców, jak i terapeutów. Przedstawia skuteczny sposób radzenia sobie z trudnymi zachowaniami wynikającymi z zaburzeń komunikacji oraz ich wpływ na rozwój dzieci.

ZAKRES TEMATYCZNY WEBINARU:

  • trudności w rozwoju komunikacji
  • objawy w zachowaniu dziecka
  • sposoby komunikowania
  • obserwacja – komunikacja a trudne zachowania – przykłady praktyczne
  • zalecenia dotyczące pracy z dzieckiem.

CZAS TRWANIA: 1,5 godziny

PROWADZĄCA: Anna Jadach

CENA: 110,00 zł (uczestnictwo, zaświadczenie)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

Dorosłe osoby w spektrum autyzmu

DIAGNOSTYKA OSÓB DOROSŁYCH POD KĄTEM SPEKTRUM AUTYZMU

Szkolenie skierowane jest do profesjonalistów, zespołów diagnostycznych/terapeutycznych posiadających doświadczenie w pracy z osobami w spektrum autyzmu (minimum 2 lata) zainteresowanych problematyką związaną z diagnostyką młodzieży i dorosłych osób w kierunku spektrum autyzmu.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • omówienie różnic dotyczących procesu diagnostycznego w zależności od wieku osoby badanej
  • przedstawienie harmonogramu procesu diagnostycznego i dokumentacji diagnostycznej stosowanej w Fundacji SYNAPSIS
  • warsztat dotyczący prowadzenia wywiadu diagnostycznego z osoba dorosłą/ nastoletnią
  • omówienie narzędzi psychologicznych wykorzystywanych w procesie diagnostycznym osób dorosłych pod katem ASD
  • omówienie diagnozy nozologicznej i różnicowej przez lekarza psychiatrę
  • warsztat dotyczący zbierania i interpretowania danych w procesie diagnostycznym osoby dorosłej/nastoletniej
  • warsztat dotyczący przekazania diagnozy osobie dorosłej/nastoletniej.

CZAS TRWANIA: 19 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCE:  psychiatra Joanna Grzesiewska, psycholożki: Anna Szostak i Katarzyna Wróbel

CENA: 1200,00 zł (uczestnictwo, materiały, zaświadczenie, poczęstunek)

 

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

Codzienność dorosłych osób w spektrum autyzmu – co możesz zrobić, by było łatwiej

Szkolenie skierowane jest do pracowników Warsztatów Terapii Zajęciowej, Środowiskowych Domów Samopomocy i innych miejsc organizujących zajęcia dla dorosłych osób w spektrum autyzmu.

ZAKRES TEMATYCZNY SZKOLENIA:

  • spektrum autyzmu – definicje – ICD 11
  • TEACCH – struktura czasu i przestrzeni
  • umiejętności komunikacyjne
  • zachowania stanowiące wyzwanie dla otoczenia/zachowania nieadekwatne w kontekście.

CZAS TRWANIA: 8 godzin dydaktycznych

LICZBA UCZESTNIKÓW: do 24 osób

PROWADZĄCA: Izabela Kocyłak

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Dostępność – aspekty prawne i rozwiązania praktyczne

Szkolenie skierowane jest do osób, które pełnią funkcję koordynatorów do spraw dostępności, powołane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, osób tworzących zespoły do spraw dostępności w urzędzie oraz osób zatrudnionych w urzędach administracji publicznej.

CELE SZKOLENIA:

  • nabycie wiedzy i praktycznych umiejętności na temat obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami wynikających z minimalnych wymagań ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  • utrwalenie zdobytej wiedzy na praktycznych przykładach.

EFEKTY SZKOLENIA:

  • wiedza dotycząca specyfiki poszczególnych grup niepełnosprawności
  • wiedza na temat obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami
  • umiejętności komunikowania się z osobą ze szczególnymi potrzebami
  • wiedza na temat wytycznych/standardów obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami.

Pomiar efektów uczenia będzie mierzony w trakcie wykonywanych ćwiczeń indywidualnych i grupowych oraz na koniec cyklu szkoleń za pomocą testu kompetencji.

 

Zakres tematyczny pakietu PODSTAWOWEGO obejmuje następujące zagadnienia:

1. Analiza potrzeb osób z niepełnosprawnością wynikających z niepełnosprawności ze szczególnym uwzględnieniem osób w spektrum autyzmu.

2. Minimalne wymagania ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • w zakresie dostępności architektonicznej,
  • w zakresie dostępności cyfrowej,
  • w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

3. Standardy dostępności w obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami.

  • Zasady komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową.
  • Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością.
  • Umiejętność tworzenia odpowiednich informacji i komunikatów w zależności od potrzeb odbiorcy.

CZAS TRWANIA: 4 godziny dydaktyczne

CENA SZKOLENIA: 2700,00 zł

 

Zakres tematyczny pakietu ROZSZERZONEGO obejmuje następujące zagadnienia:

1. Analiza potrzeb osób z niepełnosprawnością wynikających z niepełnosprawności ze szczególnym uwzględnieniem osób w spektrum autyzmu.

2. Minimalne wymagania ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • w zakresie dostępności architektonicznej,
  • w zakresie dostępności cyfrowej,
  • w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

3. Standardy dostępności w obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami.

  • Zasady komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową.
  • Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością.
  • Umiejętność tworzenia odpowiednich informacji i komunikatów w zależności od potrzeb odbiorcy.

4. Omówienie postępowania skargowego na niezapewnienie dostępności.

  • Wniosek o zapewnienie dostępności.
  • Powiadomienie o opóźnieniu zapewnienia dostępności.
  • Zawiadomienie o zapewnieniu dostępności – dobra praktyka.
  • Skarga na niezapewnienie dostępności.
  • Zawiadomienie o braku możliwości zapewnienia dostępności.

CZAS TRWANIA: 6 godzin dydaktycznych

CENA SZKOLENIA: 3000,00 zł

 

Zakres tematyczny pakietu PREMIUM obejmuje następujące zagadnienia:

1. Analiza potrzeb osób z niepełnosprawnością wynikających z niepełnosprawności ze szczególnym uwzględnieniem osób w spektrum autyzmu.

2. Minimalne wymagania ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • w zakresie dostępności architektonicznej,
  • w zakresie dostępności cyfrowej,
  • w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej.

3. Standardy dostępności w obsłudze osób ze szczególnymi potrzebami.

  • Zasady komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową.
  • Savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnością.
  • Umiejętność tworzenia odpowiednich informacji i komunikatów w zależności od potrzeb odbiorcy.

4. Omówienie postępowania skargowego na niezapewnienie dostępności.

  • Wniosek o zapewnienie dostępności.
  • Powiadomienie o opóźnieniu zapewnienia dostępności.
  • Zawiadomienie o zapewnieniu dostępności – dobra praktyka.
  • Skarga na niezapewnienie dostępności.
  • Zawiadomienie o braku możliwości zapewnienia dostępności.

5. Procedura dotycząca obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami.

  • Praca z dokumentami podmiotu.
  • Regulamin i Standardy obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami – instrukcja przygotowania procedur.
  • Opracowanie ramowego wzoru procedury obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami.

CZAS TRWANIA: 8 godzin dydaktycznych

CENA SZKOLENIA: 3500,00 zł

 

PROWADZĄCA: Beata Szynkaruk – prawnik, mediator

 

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

 

SZKOLENIA DLA PRACUJĄCYCH Z DOROSŁYMI OSOBAMI W SPEKTRUM AUTYZMU

Szkolenia uwzględniają następujące obszary:

  • funkcjonowanie dorosłych osób z ASD
  • komunikacja
  • struktura czasu i przestrzeni na przykładzie rozwiązań wypracowanych w Ośrodku Dom i Praca w Wilczej Górze.

Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania szkoleń do zapotrzebowania osób zainteresowanych.

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

WIZYTY STUDYJNE W OŚRODKU DOM I PRACA W WILCZEJ GÓRZE

Wizyty studyjne mające na celu obserwację praktycznych rozwiązań stosowanych w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu w Ośrodku Dom i Praca w Wilczej Górze.

Istnieje możliwość indywidualnego dostosowania wizyt studyjnych do zapotrzebowania osób zainteresowanych.

W celu zamówienia szkolenia dla placówki prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl

Szkolenia szyte na miarę

Oferujemy szkolenia zamknięte dopasowane do potrzeb klienta.

 

Nasza oferta obejmuje:

1. szkolenia dla placówek oświatowych

    przykładowa tematyka:

    • formy i metody pracy z uczniem w spektrum autyzmu/zespołem Aspergera
    • współpraca z rodzicami

2. szkolenia dla ośrodków wsparcia

    przykładowa tematyka:

    • komunikacja/funkcjonowanie dorosłych osób z ASD

3. szkolenia dla instytucji kultury

    przykładowa tematyka:

    • dostępność instytucji/kultura przyjazna dla osób w spektrum autyzmu

    Istnieje możliwość udziału samorzecznika.

4. szkolenia dla firm i urzędów

    przykładowa tematyka:

    • osoby z ASD w miejscu pracy – proces rekrutacyjny, potencjał zawody osób autystycznych, wyzwania i trudności mogące wpływać na efektywność
    • neuroróżnorodność w miejscu pracy – jak wspierać pracowników, jak rozumieć zaburzenia ze spektrum autyzmu, dobre praktyki w komunikacji

    Istnieje możliwość przeprowadzenia szkolenia w języku angielskim.

    Istnieje możliwość udziału samorzecznika.

 

Ofertę dopasowujemy pod względem czasu trwania i formuły szkolenia.

 

W celu zamówienia szkolenia prosimy o kontakt: szkolenia@synapsis.org.pl