Nie wystarczy mówić, żeby się komunikować. Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji? (online)

W obszarze komunikowania się u dzieci w spektrum autyzmu najczęściej słyszy się o trudnościach w nabywaniu i rozwijaniu mowy oraz w jej rozumieniu. Tymczasem problem dotyczy także, a nawet przede wszystkim, wykorzystywania mowy do nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych.

Na szkoleniu dowiesz się, które aspekty w komunikowaniu się dzieci w spektrum autyzmu są szczególnie istotne oraz poznasz sposoby i strategie, które pomogą Ci w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych dzieci. Nauczysz się obserwować i oceniać, czy dziecko komunikując się zaspokaja swoje podstawowe potrzeby, czy jego komunikaty są zrozumiałe dla otoczenia i sprzyjają aktywnemu uczestnictwu w życiu społecznym – domowym, przedszkolnym lub szkolnym.

Szkolenie zostało stworzone przez zespół terapeutów i logopedów Fundacji SYNAPSIS. Opiera się na wieloletnim doświadczeniu pracy terapeutycznej z mówiącymi i niemówiącymi dziećmi w spektrum autyzmu.

Zapraszamy:

  • – rodziców dzieci w spektrum autyzmu
  • – pedagogów, psychologów i logopedów pracujących z dziećmi w spektrum w wieku od 2 do 8 lat.

 

Program:

Teoria

  • – dowiesz się czym jest funkcjonalna komunikacja
  • – nauczysz się obserwować i oceniać sposoby komunikowania się dziecka w spektrum
  • – dowiesz się kiedy wprowadzać wspomaganie komunikacji (AAC)
  • – poznasz strategie nastawione na rozwijanie umiejętności społeczno-komunikacyjnych u dzieci w spektrum
  • – zobaczysz co u dziecka w spektrum wspiera rozumienie mowy, poleceń i oczekiwań i nauczysz się jak pomagać dziecku w rozwijaniu skutecznej komunikacji.

 

Praktyka

Weźmiesz udział u godzinnym warsztacie, na którym samodzielnie poprowadzisz obserwację komunikowania się dziecka pod kątem kryteriów funkcjonalnej komunikacji.

Prowadząca:

Aleksandra Duszczyk – pedagożka specjalna, arteterpeutka. Posiada wieloletnie doświadczenie w diagnostyce i terapii dzieci, młodzieży oraz dorosłych osób w spektrum autyzmu. W Fundacji SYNAPSIS od 2010 r. prowadzi konsultacje i diagnozy dzieci i młodzieży oraz indywidualne i grupowe zajęcia terapeutyczne z małymi dziećmi w spektrum autyzmu. Specjalizuje się w rozwijaniu umiejętności zabawy i komunikowania się oraz wprowadzaniu wspomagających i alternatywnych sposobów komunikowania się (AAC). Wspiera rodziców w codziennych wyzwaniach związanych z rodzicielstwem. Doświadczenie w pracy z osobami w spektrum autyzmu zdobywała podczas licznych staży, m.in.: w Ośrodku Integracji Społecznej dla dorosłych osób z autyzmem Stowarzyszenia Terapeutów, dwuletniego stażu terapeutycznego prowadzonego przez Fundację SYNAPSIS. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Poradnictwa psychologicznego i interwencji kryzysowej oraz liczne szkolenia i kursy z zakresu diagnozy i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, m.in.: badanie ADOS-2, Profil Psychoedukacyjny PEP3 i szkolenia w obszarze wspomagających sposobów komunikowania się (np.: PECS, Makaton, VB-MAPP). Uczestniczyła w opracowywaniu szkoleń z zakresu rozwijania komunikowania się dzieci w spektrum oraz szkolenia „Spektrum autyzmu (ASD). Wiedzieć, zrozumieć, pomóc”. Konsultowała merytorycznie wiele projektów i warsztatów kulturalnych dedykowanych osobom w spektrum autyzmu. W Fundacji SYNAPSIS prowadzi szkolenia: „Spektrum autyzmu (ASD). Wiedzieć, zrozumieć, pomóc”, „Nie wystarczy mówić, żeby się komunikować” oraz szkolenia dedykowane instytucjom kultury.
 

Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (w tym 1 godzina warsztatowa)

Liczba uczestników: do 24 osób

Cena: 425,00 zł

Cena zawiera imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, prezentacje, materiały do prowadzenia obserwacji komunikacji funkcjonalnej u dzieci.

 

ANKIETA ZGŁOSZENIOWA

Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

Terminarz szkoleń

 

  • 00

    dni

  • 00

    godzin

  • 00

    minut

  • 00

    sekund

Data

25 sty 2025

Czas

09:15 - 15:15

Koszt

425.00zł

Organizator

Fundacja Synapsis