Nie wystarczy mówić, żeby się komunikować. Jak wspomagać dzieci z autyzmem w rozwijaniu funkcjonalnej komunikacji? (online)
W obszarze komunikowania się u dzieci w spektrum autyzmu najczęściej słyszy się o trudnościach w nabywaniu i rozwijaniu mowy oraz w jej rozumieniu. Tymczasem problem dotyczy także, a nawet przede wszystkim, wykorzystywania mowy do nawiązywania i podtrzymywania relacji społecznych.
Na szkoleniu dowiesz się, które aspekty w komunikowaniu się dzieci w spektrum autyzmu są szczególnie istotne oraz poznasz sposoby i strategie, które pomogą Ci w rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych dzieci. Nauczysz się obserwować i oceniać, czy dziecko komunikując się zaspokaja swoje podstawowe potrzeby, czy jego komunikaty są zrozumiałe dla otoczenia i sprzyjają aktywnemu uczestnictwu w życiu społecznym – domowym, przedszkolnym lub szkolnym.
Szkolenie zostało stworzone przez zespół terapeutów i logopedów Fundacji SYNAPSIS. Opiera się na wieloletnim doświadczeniu pracy terapeutycznej z mówiącymi i niemówiącymi dziećmi w spektrum autyzmu.
Zapraszamy:
- – rodziców dzieci w spektrum autyzmu
- – pedagogów, psychologów i logopedów pracujących z dziećmi w spektrum w wieku od 2 do 8 lat.
Program:
Teoria
- – dowiesz się czym jest funkcjonalna komunikacja
- – nauczysz się obserwować i oceniać sposoby komunikowania się dziecka w spektrum
- – dowiesz się kiedy wprowadzać wspomaganie komunikacji (AAC)
- – poznasz strategie nastawione na rozwijanie umiejętności społeczno-komunikacyjnych u dzieci w spektrum
- – zobaczysz co u dziecka w spektrum wspiera rozumienie mowy, poleceń i oczekiwań i nauczysz się jak pomagać dziecku w rozwijaniu skutecznej komunikacji.
Praktyka
Weźmiesz udział u godzinnym warsztacie, na którym samodzielnie poprowadzisz obserwację komunikowania się dziecka pod kątem kryteriów funkcjonalnej komunikacji.
Prowadząca:
Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych (w tym 1 godzina warsztatowa)
Liczba uczestników: do 24 osób
Cena: 425,00 zł
Cena zawiera imienne zaświadczenie ukończenia szkolenia, prezentacje, materiały do prowadzenia obserwacji komunikacji funkcjonalnej u dzieci.
Prosimy o zapoznanie się z regulaminem.