Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów w spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej – Szkolenie ONLINE
– Grupa docelowa
nauczyciele szkół ogólnodostępnych, zainteresowani nauczyciele, terapeuci, rodzice
– Formy szkolenia
prezentacja multimedialna, wykład, elementy warsztatowe, praca własna
– Cele szkolenia
- zapoznanie uczestników z podstawami prawnymi organizacji kształcenia specjalnego, w tym zajęć rewalidacyjnych, dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- rozpoznanie indywidulnych potrzeb i możliwości psychofizycznych ucznia ze spektrum autyzmu jako podstawa opracowania programu zajęć rewalidacyjnych;
- opracowanie wzorcowych programów zajęć rewalidacyjnych;
- przedstawienie zasad prowadzenia dokumentacji zajęć rewalidacyjnych;
- prezentacja wybranych metod pracy na zajęciach rewalidacyjnych z uczniem ze spektrum autyzmu.
– Efekty szkolenia
po ukończeniu szkolenia uczestnik będzie:
- umiał wskazać akty prawne regulujące organizację kształcenia specjalnego dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- potrafił rozpoznać indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej;
- potrafił opracować program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia ze spektrum autyzmu;
- znał zasady prowadzenia dokumentacji zajęć rewalidacyjnych;
- znał wybrane metody pracy na zajęciach rewalidacyjnych z uczniem ze spektrum autyzmu.
– Zakres tematyczny
- Podstawy prawne organizacji kształcenia specjalnego dla ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej.
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia ze spektrum autyzmu w szkole ogólnodostępnej.
- Opracowanie programu zajęć rewalidacyjnych dla ucznia ze spektrum autyzmu.
- Prowadzenie dokumentacji zajęć rewalidacyjnych z uczniem ze spektrum autyzmu.
- Metodyka pracy rewalidacyjnej z uczniem ze spektrum autyzmu.
– Czas trwania
10 h, w tym 2,5 h pracy własnej uczestnika: 2 spotkania: 7,5 h i 2,5 h
– Notka o trenerze
Iwona Skrzypczyk-Gałkowska – doktor nauk humanistycznych, nauczyciel języka polskiego, oligofrenopedagog, specjalista w zakresie pracy z uczniami ze spektrum autyzmu, wykładowca akademicki, doradca metodyczny z 15-letnim stażem, trener TUS. Autorka książki metodycznej, redaktorka książek naukowych, licznych artykułów naukowych, metodycznych i popularyzatorskich, programu nauczania oraz opracowań edukacyjnych w tekście łatwym do czytania i rozumienia.
Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół metodyki nauczania języka polskiego oraz metodyki nauczania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, głównie w zakresie szeroko pojętego dostosowania wymagań edukacyjnych, form, metod i sposobów pracy do indywidualnych potrzeb ucznia ze spektrum autyzmu.