WAŻNE! COVID–19! Jak rozmawiać z osobami z autyzmem na temat koronawirusa? Jak przekazać informacje dotyczące tak ważnej w tym czasie higieny? Jak nie wprowadzać niepotrzebnego lęku? Podpowiadamy, jak sobie z tym radzić. Materiały są dostosowane także do potrzeb osób komunikujących się AAC. Zachęcamy do dzielenia się z innymi, oczywiście z powołaniem się na oryginalne źródło!

INFORMACJE OGÓLNE:

Poradnik dla rodziców osób z autyzmem

Wytyczne WHO_zdrowie psychiczne i uwarunkowania psychospołeczne

ankieta: rodzice_dzieci_z_ASD_covid_19

ankieta: dorośli z ASD_covid_19

Wsparcie psychologiczne i dydaktyczne dla rodzin w Warszawie

Dyżury telefoniczne Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Warszawie

SŁUŻBA ZDROWIA:

Materiały dla pracowników służby zdrowia oraz osób potrzebujących opieki medycznej

Skala bólu_dzieci

Skala bólu_dorośli

Tablice TAK-NIE

Tablice literowe

Ogólne potrzeby dorosłych_12 elementów

Ogólne potrzeby dorosłych_24 elementy

Podejmowanie decyzji medycznych

Potrzeby dzieci

Własna tablica komunikacyjna

HISTORYJKI SPOŁECZNE NA TEMAT KORONAWIRUSA:

Koronawirus_historyjka społeczna dla dziewczynek

Koronawirus_historyjka społeczna dla chłopców

Koronawirus_objawy i prewencja

Koronawirus_zachowanie

Koronawirus_informacje ogólne

INSTRUKCJE I POMOCE WIZUALNE Z WYKORZYSTANIEM ZNAKÓW GRAFICZNYCH PCS:

Co mogę robić w domu

Jak się witać

Radzenie sobie z emocjami

Mycie rąk

Mycie rąk – mydło w płynie

Mycie rąk – podajnik do mydła

Plan dnia

Kalendarz – kwiecień

Gimnastyka

Joga

POMOCE DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU:

Pomoce jednopudełkowe

PROPOZYCJE ZABAWA DLA MAŁYCH DZIECI:

Zabawa w a kuku

Zabawy dla maluszków

Zabawy paluszkowe