WAŻNE! COVID–19! Jak rozmawiać z osobami z autyzmem na temat koronawirusa? Jak przekazać informacje dotyczące tak ważnej w tym czasie higieny? Jak nie wprowadzać niepotrzebnego lęku? Podpowiadamy, jak sobie z tym radzić. Materiały są dostosowane także do potrzeb osób komunikujących się AAC. Zachęcamy do dzielenia się z innymi, oczywiście z powołaniem się na oryginalne źródło!
INFORMACJE OGÓLNE:
- Poradnik dla rodziców osób z autyzmem
- Wytyczne WHO_zdrowie psychiczne i uwarunkowania psychospołeczne
- ankieta: rodzice_dzieci_z_ASD_covid_19
- ankieta: dorośli z ASD_covid_19
- Wsparcie psychologiczne i dydaktyczne dla rodzin w Warszawie
- Dyżury telefoniczne Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Warszawie
SŁUŻBA ZDROWIA:
- Materiały dla pracowników służby zdrowia oraz osób potrzebujących opieki medycznej
- Skala bólu_dzieci
- Skala bólu_dorośli
- Tablice TAK-NIE
- Tablice literowe
- Ogólne potrzeby dorosłych_12 elementów
- Ogólne potrzeby dorosłych_24 elementy
- Podejmowanie decyzji medycznych
- Potrzeby dzieci
- Własna tablica komunikacyjna
HISTORYJKI SPOŁECZNE NA TEMAT KORONAWIRUSA:
- Koronawirus_historyjka społeczna dla dziewczynek
- Koronawirus_historyjka społeczna dla chłopców
- Koronawirus_objawy i prewencja
- Koronawirus_zachowanie
- Koronawirus_informacje ogólne
INSTRUKCJE I POMOCE WIZUALNE Z WYKORZYSTANIEM ZNAKÓW GRAFICZNYCH PCS:
- Co mogę robić w domu
- Jak się witać
- Radzenie sobie z emocjami
- Mycie rąk
- Mycie rąk – mydło w płynie
- Mycie rąk – podajnik do mydła
- Jak bezpiecznie korzystać z maseczek i rękawiczek
- Plan dnia
- Kalendarz – kwiecień
- Gimnastyka
- Joga
POMOCE DO SAMODZIELNEGO WYKONANIA W DOMU:
PROPOZYCJE ZABAWA DLA MAŁYCH DZIECI: